Det är alltså en stor elak biltemasax eller en bacho för 2k någonstans som gäller..
Jag tackar för tipsen och får åka ut på hornbach någon dag och kolla vad de har innan jag bestämmer mig.
 
CCPusher skrev:
Nåja, det är styrelsens problem.. :)
Tack för påpekandet dock =)
det beror ju på hur man ser på det =)

du är inte oansvarig bara för att det finns en styrelse.
 
Inflikar med en fråga?

Kan man inte byta skären på en bultsax, som man kan på en sekatör? Borde inte bli så himla dyrt om man går på något ointagbart.

Lagavulin
 
Lagavulin skrev:
Inflikar med en fråga?

Kan man inte byta skären på en bultsax, som man kan på en sekatör? Borde inte bli så himla dyrt om man går på något ointagbart.

Lagavulin

På dyrare märken med reservdelskedja inga problem.
Tyvärr inte min erfarenhet av Biltema eller andra lågpriskedjor. (Har inte provat på just bultsaxen på Biltema, men det brukar vara problem och hitta reservdelar)
 
CCPusher skrev:
Det är alltså en stor elak biltemasax eller en bacho för 2k någonstans som gäller..
Jag tackar för tipsen och får åka ut på hornbach någon dag och kolla vad de har innan jag bestämmer mig.
Bahco för 2k är rätt så små, ska du upp till 36-42" så kostar det runt 3-4K...
 
Jag har goda erfarenheter av de som finns på Swedol. Men jag skulle aldrig få för mig att använda den på härdat material. De är inte glappa och de är gjorda i Japan (!) Trevliga saxar för armeringsjärn. För hänglås är kylspray och minislägga en bra kombination.
 
Angående frågan om hur BRF ska komma in i förråden så bodde jag för några år sedan i en förening som löst detta på följande sätt:

Genom en paragraf i stadgarna så var det föreningen som höll med lås till källarföråden. Lås som föreningen hade huvudnyckel till. Första gången låsen sattes dit betalade föreningen men om de sedan behövde bytas så fick medlemen betala självkostnadspris för låset. Om fastighetsskötaren hittade fel lås på ett förråd så klippte han det direkt, satte dit rätt lås, la nycklarna till låset i medlemmens brevlåda jämte en faktura för låset.

I den föreningen var det helt nödvändigt att göra på detta sätt eftersom det fanns massor av ventiler, kopplingsplintar för telefoni etc. i förråden.
 
Jag har spräckt skären på en Biltemasax då jag försökte klippa en 5mm skruv...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.