EmmaMarcus skrev:
Hej!

Riktigt intressant tråd, har ca 15 flikar med olika bloggar att gå igenom - söndagen är räddad :)

Jag och min sambo ska bygga en Villa Kalmar i Karlskrona. Den kommer den 18/6 och inflyttning sker den 5/7.

Tipset om att inte fästa balkongen i huset var tackar vi för. Det hade varit snopet om garantin på grunden försvunnit pga ens egen miss.
Kul med fler som bygger Villa Kalmar! Var har ni balkong någonstans? Hur menar du att den ska fästas?
 
Sarcer skrev:
Kul med fler som bygger Villa Kalmar! Var har ni balkong någonstans? Hur menar du att den ska fästas?
:)


Vår tanke är att den ska täcka hela vänstersidan samt halva baksidan. Vi hade tänkt gå ut ca 4 meter. Ett icke skalenligt utkast finner du på www.emmamarcus.blogspot.com

Efter att ha läst här och på en hel del andra forum så verkar det inte vara något problem att inte fästa balkongen i själva huset utan att den står "själv". Det får dock snickaren ta beslut om, blir dock inget borrande i grunden.
 
EmmaMarcus skrev:
:)


Vår tanke är att den ska täcka hela vänstersidan samt halva baksidan. Vi hade tänkt gå ut ca 4 meter. Ett icke skalenligt utkast finner du på www.emmamarcus.blogspot.com

Efter att ha läst här och på en hel del andra forum så verkar det inte vara något problem att inte fästa balkongen i själva huset utan att den står "själv". Det får dock snickaren ta beslut om, blir dock inget borrande i grunden.
Aha...tror jag förstår nu att det var en altan det var frågan om! ;-) Fin ritning! Vi ska också bygga Kalmar, nannasgata.blogspot.com
 
Sarcer skrev:
Aha...tror jag förstår nu att det var en altan det var frågan om! ;-) Fin ritning! Vi ska också bygga Kalmar, nannasgata.blogspot.com
Haha, märkte inte att jag skrivit balkong :blushing: Jo, den bloggen har jag redan spanat in!
 
Du kan juh kolla in våran blogg och se hur vi byggde vår altan runt knuten på våran kalmar! Den är ännu inte klar men blir det lagom till sommaren med räcka samt den sista nedsänkta delen fram till köket! http://blogg.linnd.se

Mvh//Robert
 
lindhaga skrev:
Du kan juh kolla in våran blogg och se hur vi byggde vår altan runt knuten på våran kalmar! Den är ännu inte klar men blir det lagom till sommaren med räcka samt den sista nedsänkta delen fram till köket! [länk]

Mvh//Robert
Hej! Den bloggen har jag redan snokat upp :) Jag tycker er lösning med den inbyggda trappen är riktigt snygg.
 
Nu kommer huset om 12 timmar cirka. Synd att man jobbar natt men man får väl binda upp ögonlocken som man inte missar något av det hela.
 
Micke_BKRD skrev:
Nu kommer huset om 12 timmar cirka. Synd att man jobbar natt men man får väl binda upp ögonlocken som man inte missar något av det hela.
Lycka till! Glöm inte att fota! Håller tummarna!
 
Sarcer skrev:
Lycka till! Glöm inte att fota! Håller tummarna!
Precis - fota allt nu :)
 
Hej!

Kan någon vänlig själ informera om vart man beställer denna köksö?

http://www.bloglovin.com/m/857061/52985823/s/0

Jag har inte hittat kontaktinformation till personen som har skrivit bloggen, men min sambo och jag fastnade direkt för denna. Passar perfekt i vårat kök med begränsad bänkyta.

Vill få plats med minst 2 st stolar så man kan sitta och käka frukost där...

MVH
Henrik
 
Nu har vårt hus kommit, var ju ifs några dagar sen.. Men nu har vi påbörjat arbetet med all spackling och snart tapetetsering :) Slutbesiktningen gick bara bra, var bara nått litetsmåfel som de snabbt åtgärdade.
Nu hoppas vi snart på att kunna flytta in!!
Ska försöka uppdatera bloggen med lite bilder från insidan ikväll.

Även vi är intresserade av köks-ön ovan.. Vi har inte riktigt hittat nån bra lösning än. IKEA har haft en bänk som vi tänkte köpa men den hittar vi inte längre..

http://hasseochhelena.blogg.se
 
Skulle vilja se hur bastun ser ut i en Villa Kalmar.
Nån som har byggt den?
 
Hej,

Vi planerar också att bygga ett SMV, Villa Visingsö.
Vi fick igår svar på en tomt som vi lagd bud på (väääldigt ont om tomter utanför Borås där vi vill bygga) så det är superkul.
Vi skall provgräva och undersöka tomtens beskaffenhet innan det blir 100% grönt ljus. Men med all sannolikhet är den ok.
Med många barn (varannanveckasboende etc.) i familjen kommer det bli ett hus med färdiginredd övervåning. Kunne ge barnen egna rum känns fantastiskt kul.
Lite extra tillval är också med plus ett garage (G7)

Nybörjare på blogg men här finns den:
http://annaochpeter.blogg.se/

MVH
Anna & Peter
 
hen_rik79 skrev:
Hej!

Kan någon vänlig själ informera om vart man beställer denna köksö?

[länk]

Jag har inte hittat kontaktinformation till personen som har skrivit bloggen, men min sambo och jag fastnade direkt för denna. Passar perfekt i vårat kök med begränsad bänkyta.

Vill få plats med minst 2 st stolar så man kan sitta och käka frukost där...

MVH
Henrik

Vi beställer en köksö via SMV så lukor och bänkskivan blir samma som i resten av köket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.