I helgen ledsnade jag på att ännu en gång inte har rätt skruv hemma när man ska till med nåt nytt projekt. Tänker därför gör slag i saken o köpa en träskruvsortiment. Har kikat på Essves cutters sortiment i en grön plåtlåda. Nån som kör med dem som berätta om det är värt pengarna. Är ju inte helt billiga. Eller har nån tips om nåt annat?
 
Helt överlägsna träskruvar, efter första lådan så slängde jag alla mina tidigare skruvar i metall återvinningen och gick lös på kartonger 3-10cm i hela centimetertal (och nya torx-bits)

Jag tyckte inte att sortimentes lådan var en bra blandning för mig så jag köpte kartonger istället eftersom de finns i 100pcs och 200pcs
 
Använder nästan bara essves cutters, har inte svikit mig ännu. Riktigt bra skruv (men det finns säkert alternativ som är lika bra).
 
Instämmer i lovssången. Har inte hittat bättre skruv än denna, däremot en hel del sämre. :)
 
Hur är Essve cutters jämfört med Spax? Någon som jämfört?
 
Vad är det för pris på Essve gröna metallåda egentligen?

/Lorant
 
Spax är super och jag har hittat den till biltemapriser.
Har inte provat Essve så jag kan inte jämföra.
 
P
Essve cutter är helt grymma skruvar.. har 3 olika essve lådor , Cutter (universal låda) ,Corrseal (utomhus skruv) och Programa (karmskruvslåda), och alla dom håller lika hög kvalite, cutter väskan köpte jag för 399kr plus moms iaf på kampanj ,,

Spax har annars fina sortimentlådor men dom är snäppet dyrare, och dom håller lika hög kvalite med, billigast av dem är att köpa ifrån england
 
ehmmmm, men spax är väl inte själv-skärande på samma sätt eller ? det ser i alle fall inte ut så !
 
750:- har jag hittat som bästa pris här i stan.

kinglolle skrev:
Vad är det för pris på Essve gröna metallåda egentligen?

/Lorant
 
Vart köper du dem i England?

pleqtiz skrev:
Essve cutter är helt grymma skruvar.. har 3 olika essve lådor , Cutter (universal låda) ,Corrseal (utomhus skruv) och Programa (karmskruvslåda), och alla dom håller lika hög kvalite, cutter väskan köpte jag för 399kr plus moms iaf på kampanj ,,

Spax har annars fina sortimentlådor men dom är snäppet dyrare, och dom håller lika hög kvalite med, billigast av dem är att köpa ifrån england
 
Spax är bättre på mindre skruv, en marginell skillnad men ändå en skillnad.
Essve har mycket fina större modeller och även dom mindre håller en mycket god standard.

Vill man lyxa till det kan man använda grabber men då kostar dom det dubbla och det har jag svårt att motivera då essves i mina ögon håller lika god kvalitet.
 
J
pleqtiz skrev:
Essve cutter är helt grymma skruvar.. har 3 olika essve lådor , Cutter (universal låda) ,Corrseal (utomhus skruv) och Programa (karmskruvslåda), och alla dom håller lika hög kvalite, cutter väskan köpte jag för 399kr plus moms iaf på kampanj ,,

Spax har annars fina sortimentlådor men dom är snäppet dyrare, och dom håller lika hög kvalite med, billigast av dem är att köpa ifrån england
Corrseal håller inte i tuff marin miljö
 
gifen skrev:
Spax är bättre på mindre skruv, en marginell skillnad men ändå en skillnad.
Vad är mindre skruv? Är det upp till 5 x 50?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.