Gasol eller kol Grill

  • Antal röster
    464
Jag tycker nog att produkten "En vanlig varmluftspicka" fyller en massa bra funktioner! En Looftlighter däremot känns inte lika allsidig.
 
Hehe jo, dessutom så fick jag ju en ursäkt för att inhandla mig en grön bosch varmluftspistol :)
 
Håller med, varför så bråttom? Köp en gasolgrill om det ska gå fort. Briketterna måste få ta sin lilla tid så man hinner med ett par bärs!!
 
Men hallå!

Är inte denna tråd lite barnslig nu när grillsäsongen dragit igång på allvar?

Alla vet ju att kolgrillat smakar godare, eller i vart fall inte sämre än gasol.
Men att gasol är enklare och att det finns mer prylar till gasol. Jag gillar prylar och kolgrillat. Kombinationen synkar dåligt så för en mig som åretruntgrillare så är gasol tyvärr enda alternativet. Weber har för övrigt de bästa sortimentet på tillbehör, senaste inköpet var en belysning som automatiskt tände sig när jag lyfter på locket och en stekspade för 300 spänn som är extra bred för att vända laxen eller sparrisen.
 
Havsutsikt skrev:
Men hallå!

Är inte denna tråd lite barnslig nu när grillsäsongen dragit igång på allvar?

Alla vet ju att kolgrillat smakar godare, eller i vart fall inte sämre än gasol.
Men att gasol är enklare och att det finns mer prylar till gasol. Jag gillar prylar och kolgrillat. Kombinationen synkar dåligt så för en mig som åretruntgrillare så är gasol tyvärr enda alternativet. Weber har för övrigt de bästa sortimentet på tillbehör, senaste inköpet var en belysning som automatiskt tände sig när jag lyfter på locket och en stekspade för 300 spänn som är extra bred för att vända laxen eller sparrisen.
Jag förstår inte varför enda alternativet är gasol, med de argument som du skrivit?
Jag är också åretruntgrillare. Jag rökte älgkorv och lammkorv i början av december och varje år grillar jag på juldagen.
Har grillat i år och även gjort ett misslyckat försök till barbequeu:blushing:
Jag gillar prylar också. Ändå föredrar jag kol.
Håller med att tråden är barnslig....det gillar jag ocksåd^_^b
 
Håller med ovanstående, grillar också året runt. Förra året körde jag julskinkan i grillen, blev finfint, lite åt kassler hållet,
 
Valborgsmässoafton närmar sig med stormsteg, och det är ju grillningens dag nr.1
Min grill från Jula som kostade 149:- har överlevt två säsonger med grillande, festande påkörd av en traktor och nu slutligen efter att ha blivit lämnad ute i vinter så landade snöraset från taket på några ton så tyckte jag det var dags att pensionera den.
DSC00540.JPG


DSC00539.JPG
Weber One-Touch Premium 57cm
Monterad och klar för premiären på Valborgs. Grillsäsongen är varmt välkommen! d^_^b
 
Jaha... åkte till Bauhaus idag för att köpa en Weber Genesis e-310...men inte hade de några sådana inte... de hade beställt fler men visste inte när de skulle komma in. De hade hur många av Spirit serien som helst men de var inte en sådan jag ville ha.
Konstigt... deras kampanj startade i Måndags & sååå j-a många Genesis kan de inte ha sålt.

Varför är jag inte förvånad? Ex Siba göra samma sak med rutin....sätter ut annonser om varor de vet att de inte har på lager...endast för att köra med samma gamla vanliga ursäkter..."försenad leverans" bla bla.... "men, vi har den här varan istället".

Nä, får väl helt enkelt köpa min kära Genesis någon annanstans (åkte även till Hornabch som tydligen bara hade Genesis e-320 & att betala 1500kr extra för en sidobrännare tilltalar mig inte).
 
Köpte själv en Genesis E-310 på Bauhaus i Botkyrka (Sthlm) igår. Byggde ihop kärran under kvällen/natten. Lade mej med ett leende kl 02.00. Ikväll bär vi upp masugnen till altanen och provkör den lite lätt.

Det fanns 5 grillar igårkväll i Botkyrka, så i mitt fall höll faktiskt Bauhaus måttet. Sidobrännare förstår jag inte alls. Vi har ett prima kök med fyra underbara induktionsplattor.
 
Redigerat:
Fasting65 skrev:
Köpte själv en Genesis E-310 på Bauhaus i Botkyrka (Sthlm) igår. Byggde ihop kärran under kvällen/natten. Lade mej med ett leende kl 02.00. Ikväll bär vi upp masugnen till altanen och provkör den lite lätt.
Grattis ! Funderade faktiskt om jag skulle ringa Bahaus i Malmö & se ifall de har...å andra sidan, med 600-700kr diesel ovanpå priset så skiljer det bara på en femhundring mot ifall jag beställer från Toolab jämfört med Bauhaus...

Fasting65 skrev:
Det fanns 5 grillar igårkväll i Botkyrka, så i mitt fall höll faktiskt Bauhaus måttet. Sidobrännare förstår jag inte alls. Vi har ett prima kök med fyra underbara induktionsplattor.
Så resonerar jag oxå....
 
scubasteve1983 skrev:
Valborgsmässoafton närmar sig med stormsteg, och det är ju grillningens dag nr.1
Min grill från Jula som kostade 149:- har överlevt två säsonger med grillande, festande påkörd av en traktor och nu slutligen efter att ha blivit lämnad ute i vinter så landade snöraset från taket på några ton så tyckte jag det var dags att pensionera den.
[bild]


[bild]
Weber One-Touch Premium 57cm
Monterad och klar för premiären på Valborgs. Grillsäsongen är varmt välkommen! d^_^b
Det där bör vara en Master Touch, inte One Touch premium. One Touch har inte lockhållaren. Bra grill oavsett :)
 
Mina pärons One Touch har lockhållare, jag tror lite att det beror på inköpsställe för jag har sett alla möjliga konstellationer.
 
Jag beställde en Master Touch, men på kartongen så stod det One Touch Premium så det är nog samma grill. Och min har iaf lockhållare och termometer plus att den är lite högre. En helt underbar grill.
 
petersson79 skrev:
Jag beställde en Master Touch, men på kartongen så stod det One Touch Premium så det är nog samma grill. Och min har iaf lockhållare och termometer plus att den är lite högre. En helt underbar grill.
Det står samma på kartongen men det är olika artikelnummer på kartongen. Master Touch har den stora lockhållaren på utsidan av baljan och det har inte One Touch. Bekräftat av Weber själva då jag blev fundersam själv vid mitt köp.
 
Är det någon som brukar använda smaksättande spån i grillen (Fungerar både i kol och gasol-grill)?
Man kan göra många trevliga smakupplevelser!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.