Y
Går det att sätta Impulsfjädrar på en trend strömbrytare med 3stycken vippor?

Målet är att få samtliga tre att återfjädra sig men har inte bevittnat 3vippade med ditsatta fjädrar så var nyfiken om detta går?
 
Nej det går inte.
 
Men jag minns inte om det bara var den mittersta vippan som inte gick att bestycka med fjäder, eller om det var alla?
 
Sprättade just isär en 3knapps Eljo Trend och det går inte att sätta impulsfjäder på ngn av de 3... tyvärr...
:S
 
Detta ska dock gå med Elkos dito.
 
Y
typiskt, gillade eljo... kan man sätta fjäder på samtliga 3 på elkos alltså?
-iofs såg elkos knappar mer balanserade ut i storlekarna för varje knapp, dock lär de ju inte matcha alla vägguttag osv sen..

funkar elkos på samma sätt med att man kan ta bort ramen och flytta själva knappen till en dubbel/trippelram? tror ni elko och eljo har samma mått måntro så jag kan sätta elko knapp i eljo ram?

-jämförde nu och såg att elkos knappar var mer kantiga så att mixa dem går nog inget vidare

ojsanhoppsan, sökfunktionen finner ibland svaren: http://www.byggahus.se/forum/el/128231-3x1-pol-aterfjaedrande-stroembrytare.html

har dock mailat eljo och frågat dem, de kanske har uppdaterat...
 
Redigerat:
Rikard Ågren skrev:
Jag har själv aldrig provat med Elko, men enligt denna kommentar i en annan tråd så ska det gå:



Länk till tråden:
[länk]
Japp så är det
 
Yrrol skrev:
typiskt, gillade eljo... kan man sätta fjäder på samtliga 3 på elkos alltså?
-iofs såg elkos knappar mer balanserade ut i storlekarna för varje knapp, dock lär de ju inte matcha alla vägguttag osv sen..

funkar elkos på samma sätt med att man kan ta bort ramen och flytta själva knappen till en dubbel/trippelram? tror ni elko och eljo har samma mått måntro så jag kan sätta elko knapp i eljo ram?

-jämförde nu och såg att elkos knappar var mer kantiga så att mixa dem går nog inget vidare

ojsanhoppsan, sökfunktionen finner ibland svaren: [länk]

har dock mailat eljo och frågat dem, de kanske har uppdaterat...
Nej, det går inte att kombinera ELJO och ELKO i samma flerfacksram.
 
Om det är svagström som skall brytas finns det Eljo med fyra återfjädrande knappar. E183141700

displayimage.ashx
 
Fast är det återfjädrande han är ute efter så lär det ju inte gälla svagström utan snarare dimmerfunktion..
 
Y
Pratade med tillverkarna. Går ej idag, men de håller på att utveckla en lösning på det. Dock måste man byta ut ens befintliga då hela insatsen blir ny, man kommer inte kunna lägga till fjädrar i den gamla modellen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.