I
Thomas59 skrev:
---
Visst, man kan säkert använda bankgaranti men det ska knappast vara nödvändigt och är inte heller särskilt smidigt/praktiskt.
---


Kan till viss del hålla med om att det inte är den mest praktiska lösningen. Den är givetvis att välja leverantör/uppdragstagare med dokumenterat gott renomé, men i brist på sådant eller vid minsta misstanke om att det kan bli trubbel framöver bör man inte hesitera inför det opraktiska. Bättre att ha både livrem och byxhängslor s.a.s än att stå med byxorna nere kring knäna.
______________
Byggaren
 
123456789 skrev:
Det golvet kan väl knappast va färdiglagt!!!!!!
Har svårt att tro att någon lägger ett golv på golv . det ligger garanterat en övergångslist
där idag. Vilket fotot inte berättar, ett foto taget långt innan jobbet är klart skulle jag vilja påstå. Eller????. Det är väl knappast en bagare som varit där ???. många på denna tråden har den uppfattningen om den där firman.

Inget är färdigt förrän det är färdigt..........................................:):):):):):):):):)
Så färdigt och snyggt som det kan bli enligt Lasse, det fanns inte en suck till att justera golvet en aning (som jag kunde iallafall) för att få det någorlunda bra, la om hela skiten istället. Springan du ser med parkett/laminat/vägg hade han tom. sågat bort not/fjäder på, så det var aldrig heller menat att läggas till något i efterhand.

Självklart SKA det vara en övergångslist, men först ville vi att golvet närmast denna faktiskt ska ligga på något, inte hänga i luften med ena änden stödd på det andra golvet.

Ska lägga upp lite mer senare..

//D
 
Om man går fram o makrofotograferar mitt under ett jobb så kan man naturligtvis hitta en massa skit. Det som inte syns (alt försämrar funktionen) efter att man är färdig spelar ingen roll. Typ ej perfekt skuren tapet bakom ett foder.
Sedan är jag tveksam till att trådskaparen har anställt snickarlasse som han skriver antar du har anlitat firman.

MEN

naturligtvis finns det ett antal felaktigheter som kommer att synas/märkas efter jobbet är avslutat och det är ett hån mot TS (kunden) att påstå att framförallt golvet var OK.
 
Så om man tar enorma lister som döljer allt under är det därmed OK att slarva hej vilt?

Ok, vi har alla olika standard, det köper jag. Men jag tycker att högre än visat borde vara eftertraktad.

Titta här tex. http://img10.imageshack.us/img10/6264/p1060303r.jpg , http://img10.imageshack.us/img10/2144/p1060305y.jpg

Rev ut golvet i hallen som Relia lagt och hittade en bit som låg väldigt löst. Den satt i själva verket inte fast alls. Närmare undersökning visar att proffset slipat eller tagit en trasig bit och bara lagt där på.
Eftersom den låg i hörnet och ingen går där, så behöver den väl inte sitta fast då, eller?

Eller skulle han trolla dit en not eller fjäder eller nått när jobbet var färdigt kanske?
Det var ju faktiskt inte färdigt som gärna vill påstås.
Andra bilden visar hur spåret borde ha sett ut för att fästa i den andra skivan.

Skulle ni vilja flytta något på erat golv där hemma och därefter lägga tillbaka det golv som följt med?
 
http://img40.imageshack.us/img40/8811/arbetsorder.jpg
http://img150.imageshack.us/img150/5449/faktura.jpg
http://img81.imageshack.us/img81/2450/brev.jpg

Här är förresten den knapphändiga dokumentationen av händelsen. Jag är någon "jag vet inte vem" och min bror som såg fakturan först och snabbast på telefonen är uppenbarligen den som framfört klagomål.

Läs brevet, helt självklart är att "arbetet är avslutat och klart".

Kladdet nedanför är egna anteckningar för mamma då jag försökt prata med dem men uppenbart inte lyckats. Hon menar att hon tom. köper nya skåp och golv, trots att de första blev förstörda, bara han gör om jobbet och gör det BRA!

12 606:-, fick vi mycket kvalité för pengarna eller inte? Ge mig din åsikt.
 
N
Nu vet jag inte hur stort ert kök är och hur många stommar och detaljer som ingår i detta, men det låter osannolikt att montera ett kök på bara 13,5 tim inkl. att justera ett dörrblad om det ska likna något...
(vilket det förvisso inte verkar göra heller om jag förstått det rätt).

Det var en billig hantverkare och en låg körersättning vilket gör att det enda man konstaterar är att "man får vad man betalar för" tyvärr...

Kan bara beklaga att ni råkat ut för en sådan klåpare rent ut sagt och hoppas att inte fler gör samma misstag.

Lycka till och hoppas ni får ordning på problemen.

Mvh

Köksmontören
 
relia.th.jpg

Hittade detta vid en "slösökning".. Skulle gärna vilja att Sven skrev varför han är missnöjd, så gör det om du ser detta!
 
H
Det är ingen snickare som har gjort det jobbet!

Det är en riktig KLANT med 2 tummar mitt i näven och dessutom måste han vara blind! Det är en bedrift i säg, för att få det att se ut på det viset, så fruktansvärt!

Gå vidare till ARN och advokat. Om du inte har betalat så betala inte!
 
Redigerat:
He he
Ja din såkallade handtverkare verkar verkligen varit " Reli" ( på skånska)

beklagar sorgen

Ola G
 
raveper skrev:
Jag fattar inte ens varför lasse byggare åtar sig att göra jobb som han inte klarar av.
Han gör det för att han tjänar pengar.
Ni måste sluta att ta in förste bäste snubbe som dyker upp utan att kolla upp referenser, det är ju just därför dom oseriösa klåparna kan fortsätta.
Köper ni begagnad bil osett också?
 
W
Vilken katastrof!
Kan säga att jag har byggt ihop köksstommar, lådor kapat bänkskiva monterat diskho,lagt golv ,listat själv utan nån direkt hjälp i vårat hus, har ingen direkt erfarenhet eller någon utbildning som snickare,
att komma i närheten av det där som den där sk "snickaren" har åstadkommit går bara inte, eller jo, han lyckades. kanske skulle starta eget å börja bygga lite kök lägga lite golv, man behöver ju bara överträffa det där resultatet så kan man ju kalla sig snickare :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.