Blodsoppen
Jag kollade med Woody men dom sålde ej några boschapparater överhuvudtaget. Men det var ju här i skåne. Annars var det jättebra pris.
 
Blodsoppen
Om jag förstod Bauhaus prisgaranti rätt gällde den bara inom tio mil från inköpsstället.
 
villvinnapålotto skrev:
Om jag förstod Bauhaus prisgaranti rätt gällde den bara inom tio mil från inköpsstället.
Jo, så är det nog. I min Stockholmsfixerade hjärna :S tänkte jag bara på 08-orna för detta erbjudande, sorry. :blushing:
 
foppa72 skrev:
Annonsen är från Woody Huddinge, vet inte om det gäller för andra Woodybutiker. Men detta torde göra Bauhaus pris på 65an till ca 965 kr med prisgaranti.
Tack för tipset, en 65:a nu inhandlad på Bauhaus till det facibla priset av 963,60 kr :)
Ska bli kul att testa.
 
Tog länken till woody med mig i pappersformat och stegade in på Bauhaus och införskaffade mig en en PFS65'a.
Har lite lagom målningsprojekt i sommar framför mig.
Ser nu att Jula kränger den för 999 :D
http://www.jula.se/fargspruta-pfs-65-136665
Det blir 879 riksdaler på Bauhaus med deras prisgaranti
 
Redigerat:
Blodsoppen
Ser nu att Jula kränger den för 999 :D
http://www.jula.se/fargspruta-pfs-65-136665

Jag ska ta med mig kvittot idag och åka tillbaka till Bauhaus. Prisgarantin gäller i 30 dagar från inköpsdatum. Det blir ju några hundra tillbaka, eftersom jag gav 1225 för min.
 
Blodsoppen
Då känner man sig som en vinnare. Det blev 416 kronor tillbaka efter besöket på bauhaus. Roligt när man gör bra affärer.
 
Undrar lite vilka fördelar det finns med bosch pfs 65 jämfört med en relativt billig spruta och kompressor?

Blir det mindre dimma än från en medelbra spruta med kompressor? Priset är ju en av fördelarna om man inte redan har en komprssor vill säga.. Sen verkar den ju ganska portabel men i övrigt? Är det ett bra köp även om man har en kompressor?

Tanken är att måla en trappa i ett hus där golv och väggar redan är klara så det ställer lite krav på dimman.. I övrigt inga stora jobb..
 
Tokv41 skrev:
Undrar lite vilka fördelar det finns med bosch pfs 65 jämfört med en relativt billig spruta och kompressor?
Om jag förstått det rätt, är det lätt att få "apelsinskalsyta" med en kompressor. Färgen rinner också lättare. Med Boschen värms färgen/luften upp och ytan är nästan torr redan vid apliceringen, rinner mindre och får en jämnare yta.

Tokv41 skrev:
Blir det mindre dimma än från en medelbra spruta med kompressor? Priset är ju en av fördelarna om man inte redan har en komprssor vill säga.. Sen verkar den ju ganska portabel men i övrigt? Är det ett bra köp även om man har en kompressor?
Jag upplever det som om det inte blir så mycket dimma, förutsatt att du håller rätt avstånd vinkelrätt mot ytan. Jag har emellertid bara målat solida platta ytor och inga trappräcken. Köp en och jämför så vet du sedan. :)

Tokv41 skrev:
Tanken är att måla en trappa i ett hus där golv och väggar redan är klara så det ställer lite krav på dimman.. I övrigt inga stora jobb
Trappstegen ska nog inte vara några problem. Ska du måla trappräcken är det nog lämpligt att spänna upp papper bakom räcket så att spillfärgen tas upp av pappret, och på så sätt minska dimman. Men har som sagt inte provat själv.
 
Tokv41 skrev:
Undrar lite vilka fördelar det finns med bosch pfs 65 jämfört med en relativt billig spruta och kompressor?

Blir det mindre dimma än från en medelbra spruta med kompressor? Priset är ju en av fördelarna om man inte redan har en komprssor vill säga.. Sen verkar den ju ganska portabel men i övrigt? Är det ett bra köp även om man har en kompressor?

Tanken är att måla en trappa i ett hus där golv och väggar redan är klara så det ställer lite krav på dimman.. I övrigt inga stora jobb..
Jag valde att köpa storebror, PFS 105, trots att jag har kompressor sedan tidigare. Det finns flera anledningar till det men primärt var det för att jag flyttar kompressorn mellan de hus jag jobbar med att renovera och vill då inte vara beroende av den när jag ska måla. Jag körde med den på allvar första gången idag när jag målade trappräcke, inte själva trappen än alltså utan ett nytt trärent räcke ovanför trappan. Jag tänkte att det bli bra övning inför vangstycken och ytterligare spjälor om ett par veckor.

Jag har tidigare spacklat och grundat det för hand men tänkte prova PFS 105:an till slutmålningen. Det blev ganska bra men jag tycker nog det blev mycket dimma, jag fick inte riktigt till det så som jag hade hoppats. Kan ju bero mycket på färgen också, jag körde Jotun Lady vattenspädbar. Jag hade täckt väldigt noga med papp och plast men fick ändå en tunn vit beläggning utanför det täckta området så hermetiskt var det väl inte :) Jag noterade speciellt att färgsprutan blåser så mycket att den tunna täckplasten rörde sig mer än jag hade förväntat mig, det vill till att inte ha den tunnaste Biltema-plasten och att inte missa i skarvarna. Fördelen med Bosch-sprutan är att den alltså blåser varmluft vilket gör att färgen torkar snabbt och att det lilla läckage av färgdimma jag hade inte satte sig, det var färgpigment som redan var torrt så det var "bara" att städa ordentligt så var det lilla problemet löst.

Kontentan är hur som helst att Boschsprutorna nog fungerar bra, slutresultatet blev enligt förväntan för mig och många andra har tidigare vittnat om att dom är nöjda. Däremot är den inte en magisk lösning för att kunna spruta utan att maska av väl, dit tror jag aldrig jag kommer ens efter att ha lärt mig mer om spädning och justering. Tidsbesparingen för att spruta färgen jämfört med pensel och roller äts snabbt upp av mer omfattande maskning. Däremot blev finishen högre än om jag hade penslat, speciellt som jag nu enbart använder vattenlöslig färg inomhus. Tja, jag vet inte om jag var till så stor hjälp egentligen :)
 
Tackar för infon Racetorp och Lostorp!!

Köpte en pfs65 idag och har testat att¨spruta några stolar.. Fick dock lov att späda färgen betydligt mer än 10 procent som jag har för mig att jag läst om.. Spädde nog närmare 30-40 procent av den oljebaserade men vattenlösliga snickerifärgen... Ingen superfinish men det beror nog i detta fall inte på sprutan..

Värmen som många är nöljda med kan nog vara positivt men risken finns också att färgen inte hinner flyta ut tillräckligt.. Speciellt nu med alla vattenlösliga färger...

Hur som ett bra köp för 900 på Bauhaus efter hänvisning till Julas pris om 999:-

Spar en hel del tid då det handlar om knepigare målningar som tex. stolar med mera men jag kan inte förstå hur folk kan spara tid jämfört med en roller om det handlar om väggar.. För speciellt bred sprutbild blir det ju inte...
 
Var & köpte en PFS 65 på Jula i Sisjön idag (999kr). Skall onekligen bli intressant att pröva den på allvar senare under året då huset kommer att behöva målas om.
Frågade efter xtra bägare dvs modell större än vad som följer med... men sådana hade de inte på Jula så jag får se om något av byggvaruhusen har istället....
 
Veritas, K-Rauta på andra sidan Söderleden från Jula sett har sannolikt 800ml-bägaren etc. Jag ska själv dit i veckan och komplettera är det tänkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.