Rolig tråd.

Han - Pilot
Hon - Undersköterska

DIDKND Double Income Double Kids No Dog

Totti hamnar vi på ca 3.6 - 3.7 mill i lån :surprised:
Hoppas räntan håller sig låg ;)
 
Civilare som jobbar med motorutveckling på en stor fordonstillverkare.
Barnsjuksköterska som jobbar på en barnavdelning på ett stort sjukhus.

DINKDC Double Income No Kids Double Cats

 
Jobbar inte alls just nu ( pappa ledig till 1 April... ) Annars jobbar jag som ... verkstadsarbetare på Fläkt Woods .. men letar nytt jobb i Nyköping så jag slipper pendla 45 minuter till Järna varje dag.. (vadsomhelst nästan - kan lära mig snabbt )
Hon jobbar på Manpower som kontorsslav och i praktiken betyder det att hon sitter och hyr ut lägenheter på ett företag i Södertälje, även hon vill ha jobb i Nyköping om ni har något tips skicka mail!

Vi bygger nytt för ca 2 milj ... kanske 1,9 om vi har tur ..

/Stefan
KNITB - Knappt Någon Inkomst Två Barn
 
jag jobbar som systemstöd på ett av sveriges största telefonoperatör och min sambo är Prossessöperatör (finare ord för fabriksarbetare) och har i dagsläget lån på 1 miljon på vårat radhus men hoppas på att bygga nytt inom snar framtid men vill inte ha lån på mer än 1,8-2 miljoner
 
Hej!
Jag tog examen för ett drygt år sedan, men är oftast arbetslös utan akassa, fast just nu har jag arbete som handläggare :D, I vår familj är det annars maken som drar in stålarna och som arbetar mycket ... medans jag fixar markservicen, den hittills pågående renoveringen och bägge barnen.
Vi kommer att låna ca 2,2 och då kommer vi att ha köpt en ny bil för en del av våra sparpengar. Resten av sparkapitalet går till topplånen så att vi slipper dem.
Vi klarar oss på makens inkomst om vi vill, fast det blir snålt. Vi har ett jättebra läge (och ett bra pris också), på vår tomt, banken är så entusiastisk så ...
mvh fiddeli
 
Jag är Civilare och jobbar som IT konsult och sitter just nu ute hos kund och programmerar nya system för ett av våra kärnkraftverk. Min sambo är lärare......
Vi kommer att låna 2,5 till huset och då har jag gjort mycket jobb själv och vi slipper topplånen pga att huset är värderat till ca 30% mer än vi lånar. :D

DISKTD Double Income Soon Kids Two Dogs
 
Jobbar med produktutveckling inom mekanik på ett mindre konsultföretag.
300000 lån på nuvarande ruckel samt beräknat 2 mille lån på nybygget.

OITKTS

One Income Three Kids Temporary Separated
 
Lärare+lärare, :)
 
Jag jobbar som kommunreporter på en landsortstidning. Sambon jobbar på precis samma tidning - också som kommunreporter (undrar om dem pratar politik till frukost? Nej, tack och lov har vi två högljudda ungar som inte ger oss en chans!).

Vi har en bostadsrätt med lån på 1,5 miljoner. Drömmer om hus. Vill gräva daggmask med ungarna.

Alltså: TLTUEKSHBPI (Två löner, två ungar, en katt som har börjat pissa inomhus).
 
Jag är delägare i en webbyrå (- INSERT AD HERE - www.avdelning3.se  ;) )

Frugan jobbar som konsult/projektledare på ett nyligen uppköpt konsultbolag.

Har lån på 2.9 och vi renoverar själva.
 
Vi tillhör båda gymnasielärarproletariatet. Huslånet är 790 000 (vi betalade en del kontant), och så har vi ett byggkreditiv på 735 000 till renoveringen.
Jag kan säga att kreditivet rullar iväg med en faslig fart nu när renoveringen kommit igång. Huga!
1 barn, 1 hund :)
 
En snickare + en mammaledig mellanchef på läkemedelsföretaget som uppfann Losec=2 kids under tre samt en skällig Jack Russell (hund)

(Lån 2,8 miljoner=Panka i närmare 15 år framöver???)

men, vi bor ju fint i Mölndal/Göteborg, och tänk va skönt för ungarna att växa upp lite lantligt men ändå nära stan och nära havet... :-/ ;)

TyraMyra

 
Intressant läsning, man kanske ska tillägga i vilken landsdel man tänker bygga/bygger/har byggt, då tomter och entreprenader skiljer mycket i pris.

Vår familj består av en kvalitetstekniker och en relativt nyutexad civilingenjör (just nu på vikariat på medicintekniskt företag som materialutvecklare), som planerar att bygga cirka 5 mil från Göteborg.

Vi beräknar att låna 2-2,3 milj.

DINK just nu
 
Statstjänsteman och banktjänsteman. Lån på 3,7 och gammalt hus i en av Stockholms mest välbelägna förorter.  
 
Milkshaken
Jag distributionschaufför åt ett åkeri som kör för SVERIGES STÖRSTA OCH MEST KÄNDA VARUMÄRKE:...:)
Börjar på A och slutar på A..:)

Sambon Lärarvikarie högstadie...
1 hemmavarande unge och en katt som ligger i mitt knä just nu..:)

Vårt härliga hus kostade 470,000:- byggt om källaren mm ... hus med pahlenpool 48,000 l vatten . bubbelbadkar nytt ekkök och stort garage..:)

För oss är det rena vinsten eftersom vi bägge hade dyra egna hyreslägenheter tidigare.

månadsko, ca. 5,000:- /inkl el... lite mer på vintern såklart...

glömde skriva att vi bor i en mindre ort beläget iVästerviks kommun. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.