Jag jobbar som handläggare på ett finansbolag och sambon är systemarkitekt (tror jag det heter haha). Köpte skrutthus för 1 milj, lån idag 1,2 mille.

Huset värderat till 1,7 senaste vändan men då har vi fixat sprillans badrum, nytt värmesystem, nytt tak samt miljoner andra småfix...
 
Efter mycket räknande, funderande och räknande igen köpte vi huset med stort H för ungefär 2 milj, phu va mycke pengar! Semester utomland och annat "extravagant" blir bort prioriterat för; spackel, lister, verktyg, kakel ja Ni fattar  ;)

Sambon jobbar inom IT & jag är chef på "ett rätt stort svenskt mobil-företag /// "  :)
 
Arbetar...? Nåja, pengarna kommer in i små portioner via 2 egna företag (Pensionatdrift för honom och mötesdesign för henne) men mesta pengarna "tjänas" på SMÅ utgifter. Lån på under 2 milj blir det nog. DINK!
 
Min fru jobbar inom hemtjänsten.. Jag är utbildad marintekniker.. Låter fint men är ett annat ord för båtmekaniker ;D Har de senaste 2 åren kört runt folk mot betalning Kör taxi... Lån på 600 000..
 
Jag jobbar med trafikstyrning/övervakning och sambon hon är utbildad lärare men jobbar som butikschef i en klädesaffär.
Om jag inte skall plugga vidare så lär vi hamna på ett lån runt 2.3 miljoner.
 
Hej viltfjall

viltfjall skrev:
DINK!
DINK? Menar du DINC? //KoW
 
Glömde skriva att vårt lån hamnar i faggorna av 2,5-2,7 mille. Har inte en aning om vad månadskostanden blir dock ;D
 
Hejsan, jag jobbar med inbrottslarm, passersystem och CCTV på ett byggföretag som rimmar på "ganska". Min sambo arbetar i väskaffär. (Hon har nästan inga väskor alls). Vi har lån på 1,9 miljoner. Lånen kostar c:a 6000 i månaden.

Hejs Stefan å Jenny
 
Den här tråden tar jag upp igen, det var roligt att läsa lite mer om alla... ;)
Jag, studerar (i ca. två år till...därför har vi bundit räntorna så länge och lite till...)
Han, doktorerar inom trådlösa system...typ...
Lånet hamnar på 1 750 000, vilket är helt ok, om man inte haft alla CSN lånen att betala tillbaka dessutom :(
 
När jag pluggat länge och väl, fick jag jobb i Skåne och flyttade ner direkt. Har ett härligt jobb som systemutvecklare och grafisk designer.

Min sambo följde snällt med ner och nu jobbar även han som systemutvecklare, fast i Köpenhamn. Han som hade problem med skånskan sitter nu och pluggar danska på kvällarna, hihi.

Nu till påsk ska andrahandslägenheten bytas ut mot vår första bostadsrätt. Bostadslån på 1 miljon och en hel del hos CSN ;).
 
Jag: kör skogsmaskin
Hon: Pluggar till musiklärare, klar om 2år

Inge lån än men kommer snart. Köpt en liten hästgård. BILLIGT! 600000:- sen blir de lite renovering på de
 
Jag jobbar på Volvo Lastvagnar Umeå som pressoperatör

Gubben arbetslös för tillfället men har 2 jobb på G

Vi lånar 2,4milj Sen om vi behöver allt vet vi inte i dagsläget. ::)
 
DINK: Double Income No Kids
 
Jag jobbar som grafiker och min sambo jobbar som distriktschef.

Vi kommer ha lån på ca 3 miljoner!

DINK även här, men dock har vi vovve...
 
Hej!! jag Kökschef
hon sömmerska /scentekniker
lån förhpnningsvis stannar det på 1,5 miljoner

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.