Hallå där Stig-Rune, är inte Barsbäck stängt?
Det är i alla fall vad dom har sagt till oss andra.

Bra om ni kan smygköra det lite. Värmer nog skönt i vinterkylan. //KoW
 
KnockOnWood skrev:
Hallå där Stig-Rune, är inte Barsbäck stängt?
Det är i alla fall vad dom har sagt till oss andra.

Bra om ni kan smygköra det lite. Värmer nog skönt i vinterkylan. //KoW
Det är inte direkt så att alla kan gå hem dagen efter att man stängt av strömbrytaren ;)

Fortfarande jobbar över 200 personer på Barsebäck.
 
Både Lisa och jag är (nästan=aldrig färdiga) Civ. Ingare. Jag har två mattetentor och Lisa har rapportskrivandet på exjobbet kvar. Vi kommer aldrig att ta examen. :'(

Vi har haft ena foten i byggbranschen i lite över tre år. Lisa har ägnat sig heltid åt detta under hela tiden och jag slutade mitt telekomjobb förra våren för att bli springpojk åt Lisa. :-X

Vi har gått från lån på 4 miljoner till lån på 1,8 miljoner per bygge för att minska den finansiella risken vid en eventuell prisjustering nedåt.

mvh
David
 
Jag vet inte riktigt vad jag är... förutom nerd då ;)
Köpte in, planerade och implementerade nätverk i forskningsmiljöer förrut men sitter mest och arbetar som översättare idag. Och jobbar tillsammans med mannens i hans företag så klart. Mjukvara, hårdvarucertifieringar, tillverkning av viss electronik och konsulterande. Vad kallar man det?

Han utbildad i staterna till systemvetare/"Applied mathematics" och jag halv-färdig som systemerare.
Lånen för två hus ligger på 550 000 vilket var möjligt efter en flykt från storstaden.
 
KnockOnWood skrev:
Hallå där Stig-Rune, är inte Barsbäck stängt?
Det är i alla fall vad dom har sagt till oss andra.

Bra om ni kan smygköra det lite. Värmer nog skönt i vinterkylan. //KoW
Det är som Ksund skriver ca 200 kvar. Efter hösten 2008 ska det vara ca 40 som jobbar kvar tills det att verket är nerplockat vilket ska ske ca 2020.

Med tanke på den senaste elräkningen vi fick (22000:) så önskar jag också att verket kunde fortsätta.
 
Själv är jag metallarbetare som har Svenska kulor på jobbet.... ska dock sluta och börja plugga till Byggingenjör.
Tjejen är gymnasiestudent.
500 000 i lån än så länge...

Red:
Jag kan ju tillägga att vi inte bygger nytt utan renoverar...
 
1 Besiktningstekniker på Bilprovningen och 1 mammaledig undersköterska.
Eksjöhus för mellan 2,3 och 2,4 milj.Lån på 1,8 efter att ha sålt vårt tidigare hus och ett tvåfamiljshus jag varit delägare i.
 
Hej !
En kul tråd att läsa.
Tänkte spinna vidare på den och ställer mig frågan

Är det någon ensamstående med barn som tänker
bygga nytt hus ?

Är själv ensam med med val av hus, ta in priser på NF
och Nästan NF.
Hör gärna av er och dela med er av erfarenheter.
 
Hej jag är Elektroingenjör och jobbar med automation. Gumman är också elektroingenjör och jobbar på ett IT konsultföretag, men är för tillfället mammaledig.

Lån 735000:-
 
Marknadsanalytiker på stor bilimportör (Bilspion på papperet ;)) Min fru jobbar inom ett privat företag som har hand om autistiska ungdomar.

Bygger nytt för ca 3,5 milj med garage, kamin och ALLT inräknat som ändå brukar köpas till inom de närmaste åren. Typ tv-antenn, gardiner, gräsmatta, trådgården osv.

Lån för 2,2 milj idag förhoppningsvis något mindre när vi säljer vårt nuvarande hus och flyttar i maj.
 
Jag e målare och tjejen är speditör. Vi ska bygga nytt i Fleninge utanför Helsingborg.
Lånet är på 2,6 milj.
 
Jag, marknadsanalytiker
Hushållets överhufvud: Administrativt på läkemedelsföretag
 
jag har precis fått jobb som aggregatreparatör (elektriker/mekaniker/kylmontör) och så har jag en elfirma på fritiden, min sambo jobbar som systemvetare.
vi har höjt lånet från 400 till 500 tusen nyligen för installation av vedpanna.
hur har ni råd med hus som kostar flera miljoner? *nyfiken*
 
Jag är sjuksköterskestudent och min bättre hälft är elektriker! Tur att han har så bra lön, annars hade vi nog inte fått vårt lån på cirka miljonen. Inte mycket pengar i sammanhanget, men gör underverk när man inte har dem!

Banken slutar nog svettas när jag väl är klar och två terminer!  ;D
 
Hej!

Jag är förskollärare, men mammaledig just nu, och min man är DBA.
Har tänkt låna max 1,5 miljoner....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.