Svårt att låta bli o highlighta att Axminster säljer GTS10 bordssåg inkl benställning för 399£.

Dom har även en spännande Makita rea, tex Tigersågen 3070 för 180£ plus en massa massa mer...
 
GTSen är man ju sugen på. Nån som kollat frakt på den?
 
Redigerat:
Det är ett otroligt bra pris för den sågen! Frågan är om det reas för att göra plats för en den nya GTS:en som fet flaggats för eller om det bara är tokbilligt :)
 
Va du tvungen att skriva det här? Det är ju larvigt bra pris....men va f@n ska jag säga till tanten?!:D
 
Jag kollade i början av februari för en kompis räkning och då skulle dom ha 132£. Vikten var 130kg vilket vi ifrågasatte men dom sa att det inte bara var vikten utan det var vikten och volymen. Oavsett verkar dom ha dyr frakt och kompisen köpte från ett annat UK ställe.
 
Jag har fått offert på GTS10-frakt på 35 sterling om jag minns rätt.
 
Bra tips, tackar!

/Mattias
 
Om du inte redan har en GTS10:a Nimajneb så tycker jag du ska passa på. Led inte du av kval över vad du skulle spendera pengar på i vår?
 
Eg skulle jag vilja haft den med GTA60 bordet.... pga platsbrist... För jag antar att bordsytan på ett enkelt sett inte går att få helt slät så jag kan stapla typ systainers på bordet när det inte används.
 
Nej, det bökiga är väl att du måste skruva loss paketet med klyvkniv + skydd. Om du är en sådan som inte gillar klingskyddet och bara kör med klyvkniven så är det lätt att veva ner klinga + kniv i bordet. Klyvanhållet tar man bort med ett enkelt handgrepp och fäster i den för ändamålet avsedda hållaren på sidan av sågen.
 
phl skrev:
Nej, det bökiga är väl att du måste skruva loss paketet med klyvkniv + skydd. Om du är en sådan som inte gillar klingskyddet och bara kör med klyvkniven så är det lätt att veva ner klinga + kniv i bordet. Klyvanhållet tar man bort med ett enkelt handgrepp och fäster i den för ändamålet avsedda hållaren på sidan av sågen.
Tack...

Om det är bökigt att ta av o på mössan så är risken uppenbar att man struntar i den totalt.... det känns fel.:@
 
Det tar väl 30-60 sekunder att byta eller ta av/på klyvkniven. Man rycker upp upp ilägget runt klingan och sedan sitter klyvkniven med en insexskruv.
 
Hej, för ett par veckor sedan fick jag hem en GTS10, benstöd och en GSR10,8V MK II som ingick i ngt specialerbjudande... Frakten slutade på 107£. Paketet stod hemma efter sex dagar...

Håkan
 
phl skrev:
Jag har fått offert på GTS10-frakt på 35 sterling om jag minns rätt.
Från Axminster?
 
Jag mindes nog inte rätt med tanke på att Axminster idag vill ha 123,38 pund för frakten av GTS10-kittet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.