Per Eskilsson skrev:
Vi stannade bilen utanför Percys hus, jag ringde på och frågade om de hade ncs-koden på fasadkulören.
Hoppas du inte har något emot att jag frågar vilken NCS-kod det var.
 
De visste tyvärr inte. Jag fick däremot telefonnumret till deras målare. Jag kollade aldrig upp det närmare.
 
Huset var helt okej, inget fel på det.
 
pallepalle skrev:
[länk]
Fräckt.
Har varit till salu ganska länge...
Är väl, trots utrustning och materialval, lite för dyrt.
Ligger helt enkelt på "fel" gata, mitt ibland en massa "vanliga" villor...
Skulle legat nere på gräddhyllan i stället - då hade det nog sålts på ett par veckor.

Otroligt läckert hus annars - ägarinnan har mycket bra smak!

//Daniel
 
Det här är ett schysst ställe som min pappa ägde för tio år sedan. Mitt dåvarande pojkrum på ca 50 kvm är idag master bedroom och arbetsrum. Oerhört vackert hus, ritat av Cyrillus Johansson.

http://www.hemnet.se/beskrivning/600871?r=3
 
pallepalle skrev:
[länk]
Fräckt.
Fruktansvärt sterilt och nästan tråkigt... Ser mer ut som nåt visningsobjekt snarare än ett hem... Vissa grejer var väl snygga men i det stora hela-nej tack!
 
petersson79 skrev:
Fruktansvärt sterilt och nästan tråkigt... Ser mer ut som nåt visningsobjekt snarare än ett hem... Vissa grejer var väl snygga men i det stora hela-nej tack!
Gillar beskrivningen dock: "Huset ger plast för sinnesro" :D Rattstavning ar inte helt enkelt alltid... Driftkostnaden var helt vansinnig dock, eldar de med bensin?
 
petersson79 skrev:
Fruktansvärt sterilt och nästan tråkigt... Ser mer ut som nåt visningsobjekt snarare än ett hem... Vissa grejer var väl snygga men i det stora hela-nej tack!
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo sådär. Men som ett modernt kontor eller en hotell lobby var det ju perfekt.

Såg ni sopnedkastet i köket?
 
Tokyoboy skrev:
Gillar beskrivningen dock: "Huset ger plast för sinnesro" :D Rattstavning ar inte helt enkelt alltid... Driftkostnaden var helt vansinnig dock, eldar de med bensin?
Det var ju "bara" 25000:-/år i uppvärmining... men 30000:-/år i hushållsel...:x
 
petersson79 skrev:
Fruktansvärt sterilt och nästan tråkigt... Ser mer ut som nåt visningsobjekt snarare än ett hem...
Hmm, ja, litet sterilt...men våra ungars leksaker överallt skulle ju pigga upp det litet! ;)
 
Reagerade också på hushållselen... Är poolen kanske eluppvärmd?

Men jag tycker att om detta var gjort 1999 så var den arkitekten rätt framsynt. Inredningen måste ha varit ganska extrem då.
 
bumpaberra skrev:
[länk]

Snygg anpassning efter det fina läget.
NZ! Finns det nagot land jag skulle kunna tanka mig att emigrera till ar det NZ. God mat, trevliga manniskor och fantastisk miljo.
 
bumpaberra skrev:
[länk]

Snygg anpassning efter det fina läget.

Riktigt snyggt, funderade på att köpa men upptäckte att där var ingen pool. En total besvikelse:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.