magnu skrev:
Jag fick __många__ meter 15mm kopparrör.
Beställde för ett tag sedan från Rinkaby, bl.a. ett 15mm kopparrör som var 2.5m långt.
När röret kom fram var det inte speciellt rakt. Det var lätt buckligt. Jag reklamerade transportskada. Det andra röret som kom fram var också buckligt. Tredje gången gillt fick jag ett acceptabelt rör. Det var bara lite snett och jag började skämmas för alla reklamationerna.
Jag fick behålla alla rörbitarna. Då jag bara brukar småbitar, har jag inte ens börjat knapra/kapa av det rakaste röret.

Men frågan är om det är bra, det ska vara rätt, jag fick däremot rejält med plåster på såren.
Just det. Och då kan du ju tänka dig varför jag hoppas på att det är DHL som levererar fönster till mig. Det funkar nämligen likadant med fönster som med kopparrör, iprincip.....:)
 
DHL är lite småvimsiga här i Borlänge också.
Har beställt modellhelikopterdelar från mer eller mindre små orter i Asien och trackingen har varit klockren till dess att kollina passerat Sthlm.
När väl lastbilen stannat i Borlänge vet ingen riktigt var paketet är, med de ack så efterlängtade sakerna. :)
 
Jag har ett liknande case med DHL fastän annan firma än Rinkaby Rör.

I torsdags förra veckan meddelade DHL att de skulle leverera gods dagen efter till mig. På leveransdagen ringer de och säger att godset är borta! (leverans till Sollentuna)

Just nu gör jag ingenting. Jag har inte ens ett kollinr. Spiscenter i Örebro som jag har beställt av får inga pengar av mig förrän jag har grejorna i handen. Den firman får reda ut med DHL vad som har hänt. I detta fall är det inte bråttom med leveransen för min del så det är OK för mig att stillsamt avvakta.

Vad gör DHL av alla grejor egentligen? Har de ett warehouse stort som en fotbollsplan under tak eller finns det ngt loppis i Rosersberg?:rolleyes:
 
Redigerat:
Verkar vara mer regel än undantag alltså. När jag beställde från Rinkabyrör tidigare i vintras så fick jag en avisering från DHL att de skulle leverera paketet på tisdagen, vilket passade mig bra eftersom jag ändå var hemma då. Tisdagen kom och gick, ingen leverans. På onsdagen ringer DHL och säger "Vi har hittat ett paket här med ditt namn på". "Jag vet, ni skulle ju ha levererat det igår!". "Oj, går det bra om du får det i morgon?"
 
hempularen skrev:
Agehall: jag blir lite nyfiken på din beskrivning. Det låter som du har lyckats komma i kontakt med DHLs aviseringsavdelning? Flera gånger?
Jag fick ett telefonnummer till DHL lokalt i stockholm. Tror det var av bygghemma faktiskt. Jag hittar inte nummret just nu, annars hade jag kastat in det här.

Notera dock att de var hur otrevliga och ohjälpsamma som helst. De hade ingen som helst förståelse för mitt problem och det kändes som att jag skulle vara j-vligt tacksam att de öht hade funderat på att leverera mitt gods.
 
I de flesta fallen har jag åkt själv och hämtat ut godset på terminalen. Det har passat mig bra eftersom det har legat på vägen till jobbet. Terminalen har kända öppettider.
 
Ok jag har fått ett lokalt nummer också som påstås gå till aviseringen, men det är alltså ett nummer som det aldrig svaras på enl. min tidigare erfarenhet. Att du tydligen lyckats komma fram tom. flera gånger gör att jag skall försöka lite mer envetet på måndag.
 
Redigerat:
Snailman
Borde inte rubriken varna för att bo i Stockholm snarare..:rolleyes:
 
DHL har lyckats här också, de har tom en gång på eget bevåg ändrat adress på ett par paket...är man bara hemma när de kommer och vill leverera så brukar det fungera, annars har jag ett par gånger skrivit en fullmakt som gett dem tillstånd att lämna paketet på farstubron, dyrare och skrymmande prylar från Rinkaby har jag beställt när jag varit semesterledig.
 
DHL lyckades med att slarva bort en kran till en lastbil för mig.. jag åkte till terminalen där den borde finnas och hittade den efter 5min utan kollienr eller dator mm och letade upp ngn att meddela att jag vill ha min kran.
Nej den har vi inte här får jag som svar.. Men va f-n den står ju här *visar*
Nej det är inte den blir svaret.. Nehe inte det? och vems är denna identiska kran då undrar jag. Njaeee det vet jag inte. Ok så ni bara råkar ha en identisk kran utan ägare stående här då? Njaeee men den har ju ingen lapp på sig så då kan vi inte se den.. Men du kan väl för f-n öppna ögonen och se att den står här och att jag ska ha en kran levererad förra veckan?
Joo det förståss men det var ju inte deras policy att tänka eller engagera sig i sådant när man ringer och söker godset för allt som inte hade rätta lappen existerar inte.
Ok vad bra tycker jag för då tar jag med en ickeexisterande kran nu och så kan ni ju reda ut det hur ni vill för jag har ju uppenbarligen inte tagit emot ett ickeexisterande kolli? Men nej så kunde jag ju inte göra... Ok polisanmäl mig då för stöld av ingenting då sa jag och åkte med min kran.
(har fortfarande inte fått fakturan för den)
 
Problemet är ju att de överhuvudtaget inte föesöker köra ut någonting. De har en avdelning med folk som skall ringa och avisera, det är där det inte fungerar. I nuläget skyller de på igångkörningsproblem med den nya terminalen. Men detta har överhuvudtaget aldrig fungerat.

Att dömma av några av inläggen här ovnaför så har de DESSUTOM problem med den nya teminalen så att paketen dessutom förkommer. Återstår väl att se om min försändelse är bortkommen också, när de väl orkar lyfta telefonluren.
 
Förra veckan ringde de mig och aviserade en reservdel till ett badkar från rinkaby.
Killen som ringde var uppenbart irreterad över att jag inte kunde vara hemma och ta emot mitt paket.
Efter lite tjafs så gick de med på att byta leveransadress från min bostad till mitt jobb.
Han försökte oxå ge mig en extrakostnad för den ev. fördyrande flytten trots att min arbetsplats är en mil närmare deras terminal jämfört med min bostad.
När jag påtalade det orimliga i detta så la de dock ner det försöket.

Dagen efter ringer schaffisen o berättar att han står utanför min bostad med ett paket, han har ingen aning om någon uppgörelse om byte av leveransadress.

Han kunde dock slänga in det på kontoret hos något lokalt fraktbolag där jag kunde hämta ut det efter jobbet.
 
nu brukar jag i och för sig alltid vara hemma när det kommer en leverans från rinklaby med DHL, men jag har aldrig haft ett enda problem. tycker också att det som man får betala för expedition och frakt för en rinkabyorder 128 kr är ett väldigt bra pris.
 
Mikael_L
För mig har det gått bara bra med de 2-3 DHL-försändelser jag mottagit i mitt liv.
Men man har väl bara haft tur då.
 
Uppenbarligen ska man inte prata negativt om Rinkabyrör (liknande mekanismer finns ju runt Ikea).
Men i detta fallet vart det ju lite patetiskt måste jag säga. Om en av världens största speditörer har problem i en liten terminal utanför "Fjollträsk", varför blanda in RinkabyRör i detta. Om nu DHL generellt sett inte är sämre än andra spelare förutom om godset går via Roserberg så kanske totalt sett DHL lösningen är den bästa.

Hade jag varit moderator hade jag nog flyttat tråden till en lämpligare forumdel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.