Var och kollade på visningshuset i Löddeköpinge (Skåne). Blev mycket besvikna.
Skarvarna syntes rejält där modulerna var sammanfogade. Att det dessutom var våtrumsmatta ibadrummen + tvättstugan sänkte betyget rejält.Listerna i taket var så dåligt monterade att tom jag skulle kunna ha gjort det bättre, trots att jag bara är sjuksköterska!
Detta huset gick på över 2 milj. utan tomt.
Nej, detta var inget för oss.
 
Vi har varit och tittat på ett Västangården och blev positivt överraskade! Blivande ägarna till huset hade gjort tillval för ca 10 000 kronor och hade det hur fint som helst. Vi hade tidigare suttit hemma och kollat tillval och räknat med att få lägga ungefär 200 000 kr (kök, badrum, kamin, LAN osv), men nu har vi bantat ner tillvalsönskemålen till hälften. Vi insåg att standardkök och våtrumstapeter i badrummen kan bli hur fint som helst om man bara väljer snygga färger. Men, smaken är olika... :)

För att svara på trådstartarens fråga;
Vi tycker att Hjältevadshus är en FLIPP!

AK & Jens
 
Flipp definitivt! Vårt hus är ett Nygårds som består av två sektioner, "containrar", bredvid varandra. Enda passagen mellan sektionerna är en stor öppning från hall till vardadsrum/kök och där är skarven fullständigt täckt av lister och karm. Ingen skarv så långt ögat når.

Vi är väldans nöjda och det enda som jag skulle önska var att vi kunde ha fått golvvärme överallt, men det valet fanns inte när vi beställde huset för lite drygt ett år sedan.

/Krister
Mariehamn
 
Göran skrev:
Ä-hus har det som standard , inte Hjältevadshus, men det borde väl ingå...så mycket problem som det är med fukten i torpargrundar...
Hjältevadshus lär har ändrat krypgrundskonsktruktion sedan årskiftet och i denna ingår avfuktare.

AnnaoPeter skrev:
Var och kollade på visningshuset i Löddeköpinge (Skåne). Blev mycket besvikna.
Skarvarna syntes rejält där modulerna var sammanfogade. Att det dessutom var våtrumsmatta ibadrummen + tvättstugan sänkte betyget rejält.Listerna i taket var så dåligt monterade att tom jag skulle kunna ha gjort det bättre, trots att jag bara är sjuksköterska!
Detta huset gick på över 2 milj. utan tomt.
Nej, detta var inget för oss.
Kan det vara skarvar för spånskivor vid fönster och dörrar du menar? Dessa är inte så snygga men går att tapetsera om efter ett tag. Om skarven mellan modulerna syns så skulle det nog vara ett allvarligt fel.
Om huset kostade 2 millar utan tomt så är det nog rätt mycket tillval (tegel, inredd ov, etc?) och avgifter.
 
svartjobbarn skrev:
Bohman vet du hur säljaren ska göra för att fixa skarvarna?? Är nyfiken? Så kan jag åtgärda mina skarvar också!

En anna fråga det vore kul om ni hjältevadsbyggare kan tala om vad ni har fått betala för er mark/grund arbeten.

Ska fråga hur de gör med skarvarna har faktiskt inte
en aning!

Vi fick betala 227 000 kr för grunden + plattan till
garaget... 15 000 av summan är för kvalitesansvarig dvs
Vi retar oss lite på det där med avfuktare som visst
ska vara standard nu efter nyår!!

Annika
 
AnnaoPeter skrev:
Var och kollade på visningshuset i Löddeköpinge (Skåne). Blev mycket besvikna.
Skarvarna syntes rejält där modulerna var sammanfogade. Att det dessutom var våtrumsmatta ibadrummen + tvättstugan sänkte betyget rejält.Listerna i taket var så dåligt monterade att tom jag skulle kunna ha gjort det bättre, trots att jag bara är sjuksköterska!
Detta huset gick på över 2 milj. utan tomt.
Nej, detta var inget för oss.
Att hänga upp sig på våtrumsmatta i tvättstuga + bad tycker jag är att inte tänka så långt... finns ju som tillval
Vi har valt till klinkers i tvätten + ena badrummet

Angående listerna kan jag hålla med... har varit
i några visningshus och ALLA hade slarvigt utförda
taklister , dörrfodret etc
Men i vårt hus ser det bra ut
( påpekat för min säljare hur fult det var i andra hus)

Vilket husmodell tittade ni på?

Annika


 
gsa10132 skrev:
Vi har varit och tittat på ett Västangården och blev positivt överraskade! Blivande ägarna till huset hade gjort tillval för ca 10 000 kronor och hade det hur fint som helst. Vi hade tidigare suttit hemma och kollat tillval och räknat med att få lägga ungefär 200 000 kr (kök, badrum, kamin, LAN osv), men nu har vi bantat ner tillvalsönskemålen till hälften. Vi insåg att standardkök och våtrumstapeter i badrummen kan bli hur fint som helst om man bara väljer snygga färger. Men, smaken är olika... :)

För att svara på trådstartarens fråga;
Vi tycker att Hjältevadshus är en FLIPP!

AK & Jens
Vi har 2 badrum och i ena har vi plastmatta på vägg å
golv vi tycker det blev jättefint :)

Standardköket är ok och man kan ju byta ut
de frästa luckorna mot släta vita...

Annika
 
Ä-hus har det som standard , inte Hjältevadshus, men det borde väl ingå...så mycket problem som det är med fukten i torpargrundar...
"så mycket problem som det kan bli med fukten i torpargrundar..." Det finns gott om krypgrunder helt utan problem, vi har bekanta som bor i sådana villor....

De har visst en ny variant på torpargrun nu som är tät, med avfuktare.
De verkar inte riktigt att ha bestämt hur de ska ha det med den saken - vi bygger i sommar och vet fortfarande inte riktigt om det blir så eller ej.
 
Höll på att glömma - FLIPP (annars skulle vi knappast ha valt leverantören, givetvis)!
 
Om huset kostade över 2 miljoner så tycker inte jag att våtrumsmatta i badrum + tvättstuga är särskilt kul. Kaklade badrum + tvättstuga är ju faktiskt standard bland de flesta husleverantörerna idag och då är man inte uppe i några 2 miljoner.
Att tapetsera om ett helt nytt hus för att dölja skarvar är jag inte heller intresserad av när man redan betalt så mycket.
Men som sagt var, det är min åsikt.
Smaken är som bekant som baken!
 
AnnaoPeter skrev:
Om huset kostade över 2 miljoner så tycker inte jag att våtrumsmatta i badrum + tvättstuga är särskilt kul. Kaklade badrum + tvättstuga är ju faktiskt standard bland de flesta husleverantörerna idag och då är man inte uppe i några 2 miljoner.
Att tapetsera om ett helt nytt hus för att dölja skarvar är jag inte heller intresserad av när man redan betalt så mycket.
Men som sagt var, det är min åsikt.
Smaken är som bekant som baken!
Det måste varit deras 2 planshus med inredd ovanvåning i det priset??
Tror det blir svårt att hitta den standard ni är ute
efter under 2 miljoner i ett hus på mellan 170-200kvm!!

vet tex att deras 1 planshus västangård på 145kvm
kostade i sept 1,4 miljoner.....
 
Hittat flera olika hus till priset av ca 1,5 -1,7 miljoner som har haft högre standard än Hjältevadshus. Har varit på många husvisningar men inget att de tidigare husen har haft så synliga brister som Hjältevadshus. Detta knaske är en tillfällighet, vad vet jag?
Det har ju tex skrivits mycket negativt om Eksjöhus här på forumet, men vi har 3 kompisar som har byggt med dom och alla är supernöjda.
Det verkar vara rätt olika beroende på var i landet man bygger.
Det huset vi tittade på i Löddeköpinge var ett 1 1/2 plans med inredd övervåning, teglad fasad.
Det var flera stycken på visningen som reagerade på samma saker som vi och tyckte inte att det var värt priset. Men som jag tidigare skrev, smaken är som baken.
 
Vi betalade 1730´för vårt Björken, med inredd öv. Då valde vi tillval för 555´, inkl den inredda öv - så jag håller med om att ett hus för 2 mille utan tomt låter mkt.

Vi är iaf supernöjda och tycker vi har ett toppenfint hus :D

/Mia
 
svartjobbarn skrev:
Anna och peter verkar gå någon annans ärende!!!
Ja, eller har bestämt sig för någon annan hustillverkare. Faktum är ju att vi verkar vara ett gäng nöjda Hjältevadshusägare!
 
Ó här é en till som är nöjd!

Vad gäller skarvar i tapeter så är det som Askur skrev att det är pga att hjältevad använder spånskivor istf gips, och ja dessa kan man med fördel tapetsera över med de rullar tapet som lämnas kvar i huset vid inflytt.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.