Undrar vad försäkringsbolagen tycker om att takbjälkarna är synliga i badrummet d^_^b
 
Mikael_L
Iloper skrev:
Kanske inte så banbrytande arkitektur, men väl så stor, dyrt och spektakulärt. Ligger inte så långt ifrån mitt heller, riktigt fint faktiskt.

[länk]
Helt OK hus, men det känns inte som något 15-mille-hus direkt ...

Var det förövrigt någon annan än jag som tänkte "järnvägsstationshus" över entresidan?

Sen kan man ju undra vad det är för skitkamera mäklaren använt, brusigare bilder får man leta efter. Lite synd, för i övrigt tycker jag fotot håller en rimligt god klass.

edit:
Tja, han hade kunnat fota från lite lägre höjd i inomhusmiljöerna, för att få lite mer perspektivriktigt.
 
Redigerat:
Mikael_L skrev:
Helt OK hus, men det känns inte som något 15-mille-hus direkt ...
Nä, priset är nog lite högt. :surprised:
Nuvarande ägaren köpte det för några år sedan för, vill jag minnas, 3 miljoner. Men han har sedan dess renoverat för x antal miljoner. Allt utfört av fackfolk, så inget hempul där inte. :)
Jag bor knappt 2 km från stället, så jag känner väl till det.
 
vojma skrev:
Och varför köper man 35000kvm vattenyta???
För att de tillhör en fastighet man vill har?

Det är ju inte så att man brukar kunna välja vilka delar av en fastighet man köper. Den som köper lär inte betala mest för vattenarean.
 
Mikael_L
Hängiven fiskare kanske .. :)
 
W
Iloper skrev:
Kanske inte så banbrytande arkitektur, men väl så stor, dyrt och spektakulärt. Ligger inte så långt ifrån mitt heller, riktigt fint faktiskt.

[länk]
Dyrt skulle jag inte säga utan snorbilligt för det man får. Ett fantastiskt bygge.
 
vojma skrev:
Den här då:

[länk]

Känns som en sommarstuga med prislapp a'la Belgian Blue på en monstruös tomt. Och varför köper man 35000kvm vattenyta???
Det står i beskrivningen att det finns nio (9!) avstyckade eller avstyckningsbara tomter med i köpet av fastigheten. 27 000 000 dividerat med 9 är 3 000 000. Säljer man tomterna så bor man i stugan gratis. Och stugan var inte SÅ illa... :D
 
Västeråshuset vid Blåsbogatan väcker tankar. Jämför idyllen med ett vanligt villaområde, som de av slentrian har utformats under hela efterkrigstiden. Halvstora platta, trista villatomter med huset utkastat som en tärning med meningslösa gräsmattor runtom alla fasader...

Jag har ofta undrat vilken naturlag som hindrar planarkitekter att rita nya bostadsområden i stil med gamla stan i Västerås. Slutna gårdar på minimala tomter omgivna av smala, lugna gator med blandad trafik...
 
FLOHK skrev:
Detta är ett förhimla trevligt område i Västerås, Där skulle jag gärna bo.. Inte ofta dessa hus säljs.
[länk]
Superläckert!!!
 
Hemmakatten
Men inte var det snyggt.
 
Huset ser bättre ut i verkligheten än på bilden på hemnet. Jag tycker särskilt bra om den vitgula färgen på fasaden och de något vitare detaljerna kring fönstren. Jag minns när vi skulle måla om vårt hus och åkte runt och tittade på kulörer på andra hus. Vi stannade bilen utanför Percys hus, jag ringde på och frågade om de hade ncs-koden på fasadkulören. Det var först när de öppnade som jag fick veta att Percy Nilsson bodde där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.