Att måla den kanske skulle göra den ännu mer teris lik men jag tror inte det skulle bli så snyggt i vardagsrummet. Som den är gjord nu är det askfanér på insidan och ekfanér på utsidan.
 
  • Gilla
Cristar
  • Laddar…
Mikael_L
mha0221 skrev:
... Som den är gjord nu är det askfanér på insidan och ekfanér på utsidan.
Kanske lite synd att måla i grälla färger, ja ... :rolleyes:
 
Maklöst fyndig hylla i ett stilrent utförande! Blev genast sugen på att spela Tetris, kanske dags att blåsa bort dammet från sin gamla GameBoy. Gud vilket bra spel Tetris är!
 
Läs lite om farorna i slutet på den här texten, så kanske du kyler ner dig och nöjer dig med att bygga en tetrishylla.
 
Hej!

Riktigt kul tråd! Jag bidrar med två möbler som jag har gjort.

http://www.flickr.com/photos/38444789@N00/4322897219/

Fotpallen är gjord i ek som jag har oljat. Tyget är markisväv(!). Fick prova mig fram tills jag hittade nåt tillräckligt starkt. På markisväven ska man lägga en dyna. Designen är tagen från en befintlig pall.

http://www.flickr.com/photos/38444789@N00/4323631444/

Bordet är i lönn (amer) och pluggarna i valnöt. Fogarna är helt limfria, de hålls ihop med pluggarna som går igenom tapp och tapphål. Det kallas för "drawbore" på engelska, dragpluggtappning kanske på svenska. Hålet i tappen är inte i linje med hålet i tapphålet. När man bankar i pluggen dras tappen in i tapphålet. Det blir förvånansvärt starkt. Designen är min egen. (nörderi: fasen på bordkanten är 34 grader. Jag är 34 år.)

Tack för ordet!
 
Redigerat:
ikmattias skrev:
Hej!

Riktigt kul tråd! Jag bidrar med två möbler som jag har gjort.

[bild]

Fotpallen är gjord i ek som jag har oljat. Tyget är markisväv(!). Fick prova mig fram tills jag hittade nåt tillräckligt starkt. På markisväven ska man lägga en dyna. Designen är tagen från en befintlig pall.

[bild]

Bordet är i lönn (amer) och pluggarna i valnöt. Fogarna är helt limfria, de hålls ihop med pluggarna som går igenom tapp och tapphål. Det kallas för "drawbore" på engelska, dragpluggtappning kanske på svenska. Hålet i tappen är inte i linje med hålet i tapphålet. När man bankar i pluggen dras tappen in i tapphålet. Det blir förvånansvärt starkt. Designen är min egen. (nörderi: fasen på bordkanten är 34 grader. Jag är 34 år.)

Tack för ordet!
Det blev nog något knas med bilderna, för jag kan i varje fall inte se dem.
 
bygga_bo skrev:
Det blev nog något knas med bilderna, för jag kan i varje fall inte se dem.
Nej, inte jag heller men nu är det ju väldigt spännande om vi får se något. Det lät spännande iaf så jag hoppas på det =)
 
Hm, jag kan se dom i IE men inte i Firefox.

Jag la upp bilderna på flickr istället. Hoppas det funkar.
 
Gillar det lilla bordet starkt, och snyggt jobb! Men hur kunde du sno en sån marindesignad fotpall, designa själv nästa gång så blir det bättre. ;) (smaken är som baken, nu vågar inte jag lägga ut något... :) )
 
Snyggt =) Jo, jag kör också Firefox. Kanske är det någon adblock eller nåt som spökar. Det har hänt tidigare.
 
J
ikmattias skrev:
[länk]

Fotpallen är gjord i ek som jag har oljat. Tyget är markisväv(!). Fick prova mig fram tills jag hittade nåt tillräckligt starkt. På markisväven ska man lägga en dyna. Designen är tagen från en befintlig pall.
Mycket snygg enligt mitt tycke!
 
Snorunge skrev:
Kan inte påstå att det är världens svåraste pryl att göra, men vad gör man när man hade lite spillbitar med lönn över. Designen hittade jag på nätet.

[bild]
Är det bara jag som inte får en bild?
 
Mats Bengtsson skrev:
Är det bara jag som inte får en bild?
Ser inte heller bilden.
 
Nu har jag bytt server och gör ett nytt försök.

Kan inte påstå att det är världens svåraste pryl att göra, men vad gör man när man hade lite spillbitar med lönn över. Designen hittade jag på nätet.

Läskeblask
 
Snorunge skrev:
Nu har jag bytt server och gör ett nytt försök.

Kan inte påstå att det är världens svåraste pryl att göra, men vad gör man när man hade lite spillbitar med lönn över. Designen hittade jag på nätet.

Läskeblask
Snygg!

--- Mats ---
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.