Alpha: helt klart godkänt! Jag undrar om du fått det lika snyggt med roller eller pensel :wow:
 
Jag har gett mig in på ett projekt nu. Köpte en excenterslip idag och skall börja slipa köksluckorna, samt hela köket i ett 50-tals kök, för att sedan spraymåla allt med en pfs 65 alt pfs 105, beroende på om jag har stora plånboken med mig när jag införskaffar en... blir intressant detta :)
 
Ser mycket proffsigt gjort, undrar bara hur det är att måla väggar med 65an?
 
boohoo skrev:
Jag har gett mig in på ett projekt nu. Köpte en excenterslip idag och skall börja slipa köksluckorna, samt hela köket i ett 50-tals kök, för att sedan spraymåla allt med en pfs 65 alt pfs 105, beroende på om jag har stora plånboken med mig när jag införskaffar en... blir intressant detta :)
Glöm inte uppdatera oss. Jag är i farten med att måla om furudörrar och kanske köksluckor med så är nyfiken på resultatet :)
 
Fiero skrev:
Glöm inte uppdatera oss. Jag är i farten med att måla om furudörrar och kanske köksluckor med så är nyfiken på resultatet :)
Efter att precis ha gjort färdigt ett tak skall jag strax ge mig på våra dörrar här hemma. Gamla 50-tals dörrar. Skall bli mycket intressant. Slipa spackla slipa spackla måla slipa måla slipa :)

Att måla tak med en PFS 65 tyckte jag var ganska jobbigt, framför allt för att man fick en massa färg i ansikte och ögon. Glasögonen blev så immiga så gick inte o använda :)
 
Fungerar dessa Bosch-maskiner med silikatfärg?
 
Hur gick det för er som skulle måla köksluckor och dörrar? Funderar på ett köp enbart för att måla detta och lite lister..
 
Blodsoppen
Hur fungerar Bauhaus 12% garanti? Gäller den även om man hänvisar till slöjddetaljer som tar 1199 kronor för en 65:a?
 
villvinnapålotto skrev:
Hur fungerar Bauhaus 12% garanti? Gäller den även om man hänvisar till slöjddetaljer som tar 1199 kronor för en 65:a?
Citat från Bauhaus:

Lågprisgaranti 12%
Som en av Sveriges och Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem och trädgård erbjuder vi alltid mycket låga priser -med garanti. Skulle du, mot förmodan, inom 30 dagar efter köpet hitta samma vara (samma varumärke och modell) till ett lägre pris någon annanstans, så får du köpa varan 12% BILLIGARE än hos konkurrenten. Det kallar vi ett tryggt köp! Antingen sänker vi priset med motsvarande belopp eller så återbetalar vi mellanskillnaden om du redan köpt varan hos oss. Prisjämförelsen gäller inom 30 dagar från inköpsdatum mot uppvisande av kvitto eller kontrollerbara uppgifter om att varan finns att köpa till ett lägre pris, t.ex en annons. Jämförelsen gäller mot nationella butiker inom 10 mils radie från varuhuset. Garantin gäller även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc. dvs lägre priser än ordinarie priser. Var uppmärksam på att prisgarantin inte gäller varor som konkurrenter säljer som begränsat antal, via postorder eller internet. Prisgarantin gäller ej beställningsvaror.
 
Redigerat:
Shop-Seltmann (som det talas om i den här tråden) tar 88 € plus ca 15 € i frakt för en PFS 65. Tyvärr verkar de inte ha några i lager just för tillfället.
 
Blodsoppen
Idag var jag och köpte en 65:a på Bauhaus. Hade kollat upp lite olika priser tidigare. Jula tog 1299 och Bauhaus i Lödde tog 1359. Åkte till Bauhaus i Hyllinge och lite kaxigt klev jag fram och skulle ha prisgarantin. Inga problem fick jag veta, bara hämta en låda och säg till i informationen. När jag kom till hyllan såg jag att deras pris var 1295. Jag trodde att alla Bauhaus hade samma priser. Lite snuvad blev jag. Orkade inte köra till Lödde och klödda, så det blev den på Bauhaus i Hyllinge. Visst man kunde sparat ett par hundra, men men..
Jag har pratat med Järnia tidigare idag och fått veta att efter påsk ska dom ha en drive. Då säljer dom 65:an för 1099. Men jag har inte tid att vänta tills dess.
 
Blodsoppen
Är det någon som vet var man kan köpa den stora behållaren?
Dom hade ej den på Bauhaus.
 
villvinnapålotto skrev:
Jag har pratat med Järnia tidigare idag och fått veta att efter påsk ska dom ha en drive. Då säljer dom 65:an för 1099. Men jag har inte tid att vänta tills dess.
Woddy hade en annons i tidningen idag där dom annonserar ut 65an för 1 090 kr och 105an för 1 790 kr
 
villvinnapålotto skrev:
Är det någon som vet var man kan köpa den stora behållaren?
Dom hade ej den på Bauhaus.
jag köpte min stora behållare på K-rauta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.