R
: Skrivet av: Nisse Men hallå... Läs följande artikel: http://blogg.sydsvenskan.se/snallposten/2012/08/17/sveriges-chicago-har-... I sommar har det varit 47 skjutningar i Göteborg men eftersom det inte är i Malmö har ingen tagit notis om detta. Alla brott i Malmö hamnar på Aftonbladets första sida. Tror fasen att folk utifrån undrar vad som pågår. Vi som bor här känner oss inte
19 svar · 1,1k läst
R
: Skrivet av: Ove Smart.
1 svar · 610 läst
R
: Skrivet av: Robert När vi köpte vårt hus hade säljaren gjort en överlåtelsebesiktning i förväg. Vi ställde oss frågande till en del uppgifter och beställde en egen separat fuktbesiktning. Vi skrev avtalet innan med förbehåll att om vår besiktning pekade på andra fel som beräknades understiga ett visst belopp (15000) att åtgärda så var det OK och om kostnaden skulle beräknas
5 svar · 2,6k läst
R
: Skrivet av: Erik Gustafsson Var det här en nyhet?? En snabb sökning på nätet så hittade man tex. denna tidvattenkraftstation från 1966: http://en.wikipedia.org/wiki/Rance_Tidal_Power_Station
1 svar · 423 läst
R
: Skrivet av: Peter Jag reklamerade tidigare i år en livsfarlig grill som jag köpt på jula. Det var för mycket plastdetaljer på grillen då allt utom det man eldade i var i plast som började att brinna av att det runnit lite fett ifrån min mat som jag höll på att grilla. Ja har alltid varit noga med både rengöring samt att kolla slangen men är det dåliga produkter så kan det vara
2 svar · 2,3k läst
R
: Skrivet av: Ante Hemma hos mig är redan belysningen kopplad till Internet. Däremot kräver denna lösning knappt någon bandbredd alls. I princip skulle jag kunna använda ett 56kb-modem för just detta ändamål. Så länge inte mina lampor vill titta på film och lyssna på spotify samtidigt som jag behövs ingen mer bandbredd än den som redan finns. Nu raljerar jag lite. Självklart kommer
1 svar · 339 läst
Redaktionen
Redaktionen: Norge har kraftigast ökning av bopriserna i hela den industrialiserade världen. Du kan läsa artikeln här: Bopriserna stiger mest i Norge
0 svar · 365 läst
R
: Skrivet av: Gäst Jaja, elbranschen (sin vana trogen) hittar nog på anledningar till att höja elpriset ordentligt till vintern.. Skita i underhåll av reaktorer mm. Bluffmarknad.
1 svar · 316 läst
R
: Skrivet av: Lena Geniet: Man kan inte köpa hus för att de ser fina ut, känns som en stor risk i dagens läge? Titta på husföretagets historik, hur länge har företaget funnits. Ta noga reda på vad som verkligen ingår i leveransen. Titta på husföretagets ekonomi och vad de har för grund att stå på, t.ex. om de ingår i en stor koncern, som backar upp. Hus som tillverkas och görs helt
17 svar · 1,1k läst
R
: Skrivet av: Lana Jag har en stor aspträd i trädgården som har fått vägglav (svamp), hur ska sköta det? är det farligt? Tack
4 svar · 1,9k läst
R
: Skrivet av: lordmetroid Låter som ett utomordentlig intressant experiment. Varför inte liksom, använda planket till mer än ett ändamål när det ändå bara står där.
1 svar · 507 läst
R
: Skrivet av: Jobekon Själva rapporten kan man få för 7000:- men fältarbete och labanalys kostar extra samt ev. dimensionering av pålar och plattan. Så 30tkr är ett OK pris för geoteknisk undersökning.
9 svar · 4,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Grillar du på rätt sätt undviker du olyckor och bränder. Men hur grillar man egentligen säkert? Du kan läsa artikeln här: Grilla säkert
0 svar · 478 läst
Redaktionen
Redaktionen: Växtzon och jordmån är två viktiga faktorer att ta i beaktande när du skapar din trädgård. Har du koll på dessa har du också kontroll över tillståndet på din trädgård. Du kan läsa artikeln här: Två sätt att få växterna att trivas i din trädgård
0 svar · 386 läst
Redaktionen
Redaktionen: För att i framtiden kunna förse alla konsumenter med rådgivning, oavsett var de bor, krävs en annan form av konsumentstöd. En utredning visar nu hur ett sådant stöd kan utformas. Du kan läsa artikeln här: I framtiden kan alla få konsumentrådgivning
0 svar · 307 läst
R
: Skrivet av: Gäst Gissar att prinsen överklagar till Regeringsrätten....hahaha.....
1 svar · 415 läst
R
: Skrivet av: Martin Kanske dags att uppdatera den här artikeln...?
4 svar · 1,7k läst
R
: Skrivet av: Gunnar Jag vet tillfällen då acceptpris används på exakt samma sätt som tidigare lockpris. Ett hus i Stockholmstrakten var ute på försäljning med acceptpris 4,5 miljoner. Veckan efter dök samma hus upp på annons igen, nu med acceptpriset 4,8 miljoner. Vid en fråga till mäklaren om inte acceptpriset var 4,5 någon vecka tidigare svarade mäklaren att "jo men jag har ju
2 svar · 562 läst
Redaktionen
Redaktionen: Det blir fyra års fängelse för mannen som stod åtalad för att ha anlagt branden på Harry Scheins hus, detta stod klart idag då tingsrätten i Attunda meddelade sin dom. Du kan läsa artikeln här: Fängelse för mordbranden i Harry Scheins hus
0 svar · 315 läst
R
: Skrivet av: Bertil Johansson I hela avlånga Sverige är det ca 10% bebyggelse vid våra stränder. Resten av kusterna är obebyggd skogs mark. Det innebär 90 % Stränderna är det strandskydd som är till för allemansrätten, det är ju överdrivet mycket skydd vid våra stränder, det är synd om markägarna som inte kan använda sin mark. Jag tycker naturligtvis att man ska ha
6 svar · 930 läst
Redaktionen
Redaktionen: Vi sparar mer och lånar mindre, det visar Statistiska Centralbyråns rapport Finansräkenskaperna. Totalt lånade vi tio miljarder mindre under första kvartalet. Du kan läsa artikeln här: Minskad låneökning och rikare befolkning
0 svar · 334 läst
Redaktionen
Redaktionen: Det fanns ett större intresse för gratistomterna i Nordmaling än vad som först verkade troligt, totalt var det cirka 3 000 intressenter som hörde av sig till kommunen. Du kan läsa artikeln här: Stort intresse för gratistomterna
0 svar · 327 läst
R
: Skrivet av: Andreas W Dock fick det bygga i strid mot strandskyddet. Man borde värna mer om det. Fler stränder åt folket.
2 svar · 676 läst
R
: Skrivet av: Null Jaha, södra Sverige då?
9 svar · 885 läst
R
: Skrivet av: A Hur ser det ut inärliggande områden , te x. Mellringe och Lundby?
1 svar · 376 läst
R
: Skrivet av: Patrik Ja, jag har lite besparingar som kanske skulle kunna räcka. Måste kolla sparkontot...
1 svar · 358 läst
R
: Skrivet av: KnockOnWood Jag har tio mil till Ringhals kraftverk med fyra reaktorer och tjugo mil Till Oskarshamns kärnkraftverk med tre reaktorer. Och bor alltså i elområde fyra = det dyraste området. Hur många norrlänningar har så nära till så mycket elproduktion? Ni har väl längre än så till Pressbyrån?
6 svar · 616 läst
R
: Skrivet av: Pelle Men träden är borta... utsikten bättre och höjningen av tomtpriset säkert mer än vad böterna blir på...
4 svar · 509 läst
R
: Skrivet av: Christina Lj Vi har byggt nytt hus och har en belåningsgrad på 85%. Nu kräver Handelsbanken att vi skall amortera ner till 75% på 10 år! 5000kr i månaden! Det kom som en total överraskning.
4 svar · 398 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.