Hej

Jag håller på och renoverar ett badrum, och nu har vi kommit till krokar och toarullehållare mm.

Jag skulle gärna slippa borra om jag inte måste, men är väl lite skeptisk till att limma.

Vi har spanat in oss på krokar mm från Smedbo, och de har en monteringsplatta speciellt för limning, men är det någon här som testat?

Har letat lite och hittat Pattex Plastic Padding Express Repair som är någon slags knådepoxy som skall fästa på kakel och som skall gå att ta bort med varmluftspistol om man ångrar sig.

Är det någon här som testat detta? Är tacksam för alla erfarenheter av att limma saker i badrum. Särskillt intressant är just kombinationen Pattex Plastic Padding Express Repair och krokar från Smedbo.

Tacsam för all feedback jag kan få i detta ämne.

/Jonas
 
Göran.W
silikon brukar jag använda och det har funkat hur bra som helst men man får inte belasta krokarna på 24 timmar så det hinner härda ordentligt.
Silikon är lätt att få bort om man skulle behöva det,
 
Knådepoxyn är klockren! Kan hänga blandare och allt möjligt med det. Råder dig inte att använda silikon eftersom det blir dåligt med åren, dessutom sätter sig knådepoxyn på en gång och du kan hänga dig i kroken kvarten senare!
 
Göran.W
Vill inte hålla med om att silikon blir dålig med åren då jag har saker som satts ihop för säkert 20 år och så länge brukar inte en krok hålla om man har barn iaf.
Gulnar gör dock silikonen om man använder klar silikon.
Knådepoxyn har jag ingen erfarenhet av man det är fullt möjligt att den är bättre än silikon.
 
Tror jag siktar in mig på knådepoxyn. Den ska ju enkelt gå att ta bort senare om man ångrar sig...
Ska bara hitta någon som säljer den... Har hittills endast sett den säljas tillsammans med vissa badrumskrokar från Tiger...
 
På bauhaus så säljs det packet som kommer från Tiger med knådepoxy utan krokar, om jag inte mins fel.
 
  • Gilla
fs
  • Laddar…
Finns på en vanlig färg och järnhandel, har satt allt möjligt i mitt badrum med det där och det enda det inte fungerade på var en vägghängd toaborsthållaren som var som en glasvas, den krashade i golvet en natt så jag flög upp ur sängen. Nu sitter den med skruv.
 
Funkar det med vilken knådepoxy som helst, eller är det nån speciell variant ?
Har för mig att Bauhaus varianten är dyr.
 
Jag har bara testat den som nämndes högre upp, Pattex variant men jag tror det är samma tillverkare i olika förpackningar på de jag har sett.
 
Hej Bezt

Vart köpt du knådepoxyn från Pattex? Jag har letat efter den, men jag har inte hittat den i någon affär hittills.
 
Knådepoxy, är det samma sak som Tigerfix?
 
Hos vår Colorama/Bolist färg/järnaffär fanns den på, men undrar om jag inte köpte den senaste satsen på K-rauta eller Bauhaus.
 
H
Hornbach har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.