Hejsan, mitt namn är Jacob Johansson.

Vi ska ha larm i vårt hus eftersom vi nyligen haft inbrott, och vi behöver ett trovärdigt larm. Larmet ska vara från Sverige, alltså ett larm som säljs av ett pålitligt svenskt bolag. Larmet ska vara friköpt, alltså inte månadskostnader. Här är följande krav:

Vi vill ha..
4 trådlösa dörr/fönster magneter
3-4 trådlösa rörelsesensorer
3 fjärrkontroller
1 huvudenhet (inbyggd siren)
1 trådlös knappsats
Skalskydd
GSM (sms eller samtal larm)
App till Android och Apple
868 MHz
(Andra saker är även bonus här, så som kamera och annat, men det är inget nödvändigt)
Pris under 6000 kronor

Vi vill INTE ha..
Uppkoppling till larmcentral
Utryckning av väktartjänst

Finns det någon som har erfarenheter inom detta? Larmet ska vara trådlöst, alltså med olika zoner.
Väldigt gärna ett bolag som man kan lita på!

Tack på förhand!
 
Tror inte att du kan ro hem det där för under 6.000 kr.
 
j.f.s
Visonic PowerMax Complete landar strax under 6500 ink frakt från England.

ProductDescriptionRef.Avail.Unit priceQtyTotal
Total products:kr 5,978
Total:kr 5,978
13-53-small.jpgNext K9-85 (Pet Tolerant) MCW DD PIR (868MHz)0-3592-Bavailable.gifkr 354delete.gif2
quantity_up.gif
quantity_down.gif
kr 707
40-87-small.jpgPowermax GSM 350/8 PG2/PC9-101686available.gifkr 1,650delete.gif1
quantity_up.gif
quantity_down.gif
kr 1,650
108-144-small.jpgMCT-320 Low Profile Magnetic Window/door contact0-101589available.gifkr 322delete.gif3
quantity_up.gif
quantity_down.gif
kr 965
229-215-small.jpgPowermax Pro Mini Proximity Tag (Chicklet)K-303465available.gifkr 45delete.gif1
quantity_up.gif
quantity_down.gif
kr 45
239-220-small.jpgPowermax Complete (AC) (Std PIRs) Quick-fit Kit (868MHz)--available.gifkr 2,610delete.gif1
quantity_up.gif
quantity_down.gif
kr 2,610


Med reservation för att prox-taggen kanske inte passar centralen men det är bara att maila Sapphire så kan de sätta ihop ett paket. De har varit väldigt hjälpsamma när jag varit i kontakt med dem. Fick en levarans därifrån i onsdags senast.
 
Vad är det för skillnad på PowerMax och PowerMaster?
 
j.f.s
Bra fråga :) Jag har dålig koll på det faktiskt.

Kör ett Complete själv och det har funkat felfritt i fyra år nu. Dock utan GSM modul men med PowerLink2 och RS-232 interface. Onödigt bjäfs egentligen om man inte väljer att ansluta larmet till central. Då är GSM-modulen en vettigare investering i mitt tycke. :)

EDIT: Hittade en PDF! http://www.visonic.com/Data/Uploads/PowerMax_and_PowerMaster_table_UK.pdf
 
Redigerat:
Min tolkning är att PowerMaster är lite kompetentare och har stöd för PIR-cam.
 
j.f.s
Japp, så tolkar jag också PDFen :) Såg att Security Warehouse i England säljer Powermaster 10 paket med GSM-modul för ca 4800kr. Behöver kompletteras med däckare, proxtag och magnetkontakter om det ska passa TS.
 
Ska man ha kamera krävs dock access till server, och det blir knepigt om man köper larmet från UK.
 
Är det inte magplask på appen hos Visonic, eller finns det? Är det verkligen en dealbreaker TS?
 
Tack för ett bra förslag, men lite dumt att det är från Storbritannien.. gärna ett från Sverige, som sagt!
Som sagt, tack ändå för ett väldigt bra förslag :)
 
JacobJohansson skrev:
Tack för ett bra förslag, men lite dumt att det är från Storbritannien.. gärna ett från Sverige, som sagt!
Som sagt, tack ändå för ett väldigt bra förslag :)
Det går att köpa i Sverige också. Du får precis samma sak, men med svenska menyer (?) och mycket dyrare. Jag skulle gissa 40-80% dyrare ungefär.
 
Nyfniken skrev:
Det går att köpa i Sverige också. Du får precis samma sak, men med svenska menyer (?) och mycket dyrare. Jag skulle gissa 40-80% dyrare ungefär.
Jösses.. :/

Finns det inga.. andra enkla lösningar?
Några av Sveriges mest kända larmbolag måste ju ändå ha ett friköpt? Något i alla fall?
 
C
För 6 000:- kommer du inte att få något märkeslarm förstås.
Köpte nyligen detta larm: http://www.ehem.se/larmpaket-erbjudande/53-0.
Kan förstås inte ännu svara på om det håller måttet i längden, men första intrycket är att det känns riktigt seriöst för de pengarna. Ser ut som du skulle kunna få allt det du vill ha för ganska precis 6 000:-. Trevliga när jag ringde dem också.
 
  • Gilla
JacobJohansson
  • Laddar…
j.f.s
Nyfniken skrev:
Ska man ha kamera krävs dock access till server, och det blir knepigt om man köper larmet från UK.
Nu är jag ute på tunn is men det borde gå att asnluta till tex Falcks central bara de supportar Visonics protokoll.

Nyfniken skrev:
Är det inte magplask på appen hos Visonic, eller finns det? Är det verkligen en dealbreaker TS?
App finns, men iaf Complete kräver PowerLink och anslutning till central för att fungera, om jag minns rätt. Med GSM modulen ska larmet gå att styra via SMS.

Jag har som sagt PowerLink2 i mitt men har den bara för att kunna larma/larma av ifall tex hantverkare ska in i huset, kolla status osv via Internet. Inte anslutet till någon central alltså.
 
Redigerat:
Agility 3 med IP & GSM/GPRS uppfyller alla krav förutom priset.
Bästa app'en enl. mig med push och riktigt bra röstuppringare med menysystem + SMS + e-mail.
http://butik.cleversec.se/product/agility-3-m-kameradetektor

Vill man ha ett trådlöst larm med riktig iOS/Android app finns inte så mycket annat än Agility3 o PowerMaster att välja på, de billigare systemen verkar ha sms-app'ar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.