K
är det ett bra pris?

service/garanti behöver man ju inte vara orolig för, de är ju ofta så okunniga på prylarna så att de uteslutande tillämpar pengarna tillbaka)
 
Mikael_L
Just GSR 12-2 är en något märklig fågel i Bosch proffssortiment.

Jag vet inte varför, men den har iaf uselt vridmoment. De gröna Boscharna har högre vridmoment. Varning också ifall Netto's GSR har NiCd-batterier.

Just nu när den gamla GSR-serien säljs ut till höger och vänster pga av de nya Li-IO-modellerna så skulle jag hellre haft is i magen och försökt hitta en "riktig" GSR 12, för samma pris istället.

Jag skulle också hellre köpt paketet med GSR 10,8 + GDR 10,8, fjuttdragaren samt slagdragaren som både Swedol och butiker knutna till BIG-gruppen har kampanj på nu.
Se den aktuella tråden om dessa maskiner...
Men då får man ingen riktigt bra borrmaskin ... Men två fina skruvdragare ...

edit: kollade annonsen nu, det står att det är NiMH-batterier, så det är iaf helt OK.
 
Jag har precis varit och köpt mig ovanstående maskin på Netto. Vad jag kan hitta på förpackningen och på bruksanvisningen så är det en GSR 12V med 2st 2.6A NiMH batteri och 13mm chuck. Var de har fått GSR 12-2 ifrån vet jag inte.

36/20Nm i vridmoment enligt manual.
 
Redigerat:
Mikael_L
12-2 har, såvitt jag minns, 10mm chuck. Så det är kanske, förhoppningsvis en GSR12'a som dom säljer.
Kolla vridmomentuppgifterna i din manual!
 
Nja, 13mm chuck är ett senare påfund. Ex. min GSR14.4V från tiden innan snikvarianten var uppfunnen har 10mm chuck.
 
Med risk för att våldta en gammal tråd, så kan jag meddela att Netto säljer en Blå Bosch GSR12-2 för 1399:- nu enligt bladet.
Men när man kommer ner till affären, så är det en GSR 12-V som ligger på hyllan istället.
Mao ett par steg bättre än utlovat :)
 
Happ, typiskt att jag köpte en GSR 12-2 på XL-Bygg för 1049 för nån vecka sen då. Har iofs inte nån Netto i närheten heller. Texten i annonsen beskriver ju iaf GSR 12V och inte 12-2
 
Köpte också en 12-2 på XL-bygg, OJ vilken snikvariant!!
Lämnade tillbaka budgetdragaren idag och handlade en GSR 12V på NETTO istället.
Känns som mer pang för pengarna.
 
Rusta säljer också 12-2, med 2.0Ah NimH, 10mm chuck, för 995:-. De anger 1595:- som ordinarie pris på den.
 
I höstas köpte jag en gsr 12v på netto för knappt 1500. Under vintern har jag använt den sporadiskt, skruvat i och ur några skruvar. Största projektet jag har använt den till är ett plank med tryckimpregnerat virke.

Nu till problemet.

Chucken har blivit skev. Med en bitshållare är den radiella förskjutningen fullt synlig, kanske plusminus 0.5mm.
Ytterst irriterande då allt börjar vobbla när man ska arbeta.

Skruvdragaren vibrerar märkbart vid "tomgång". Jag kan inte minnas att den ramlat i golvet eller marken någon gång. Legat i väskan vid förvaring.

Är det någon annan som haft samma problem och hur funkar det med Bosch-garanti och Netto? Hur snabbt kan man få reservdel/fungerande maskin igen?

/Olof
 
Olleg skrev:
I höstas köpte jag en gsr 12v på netto för knappt 1500. Under vintern har jag använt den sporadiskt, skruvat i och ur några skruvar. Största projektet jag har använt den till är ett plank med tryckimpregnerat virke.

Nu till problemet.

Chucken har blivit skev. Med en bitshållare är den radiella förskjutningen fullt synlig, kanske plusminus 0.5mm.
Ytterst irriterande då allt börjar vobbla när man ska arbeta.

Skruvdragaren vibrerar märkbart vid "tomgång". Jag kan inte minnas att den ramlat i golvet eller marken någon gång. Legat i väskan vid förvaring.

Är det någon annan som haft samma problem och hur funkar det med Bosch-garanti och Netto? Hur snabbt kan man få reservdel/fungerande maskin igen?

/Olof

Kanske bara är skruven inne i chucken som lossnat lite. Stoppa in en mejsel i "gapet" och känn efter.
 
K
Den erfarenheten jag har av Netto är att de har så många 'lock-varor' att personalen inte kan vara kunnig på allt. Det gör nog att Du får pengarna tillbaka direkt utan att Du behöver argumentera så mycket.

Jag är tveksam till att de ordnar med nya delar till din maskin. Det är säkert smidigare att ge dig pengarna tillbaka direkt och därmed slippa krångel med reparation/service osv.
 
Jag tänkte bara bekräfta efter inköp att den maskin som säljs på Netto och som fortfarande finns kvar för 1399 är en GSR 12v och inte den sämre GSR 12-2. Är en helt ok maskin även om det är den äldre generationen och inte något Li-ion batteri men med Nimh. Dock är det 13 mm chuck och ett 2,6 Ah batteri. Jag har inte kört den mycket än men det känns som en riktigt bra maskin i mellan pris klassen.
 
Är det någon som har sett denna på sistonde?
Min batteriladdare och då batterierna dog i helgen till min gamla Copco, tårarna rinner!
Kostar ju lika mycket att köpa batterier och laddare som att köpa denna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.