badtastex skrev:
Lite beroende på var du bor så kan du nog använda Bauhaus eller Hornbachs prisgaranti för stt handla en GCM8SJL. Bauhaus hade i alla fall denna såg i sitt proffssortiment och enligt uppgift omfattades detta av prisgarantin också.
Enligt en diskussion jag hade med en av säljarna på hornbach i Malmö så omfattas även deras beställningssortimentet (i vilken gcm8sjl finns) av prisgarantin.
 
Jo Hornbach är ju dessutom lite lättare att ha att göra med när det gäller prisgaranti - bara att visa upp priset hos Toolab (eller det som råkar vara lägst vid köptillfället) så får man prisgarantin på det priset.
 
pyro, badtastex - tack för tips.

Jag var just på Hornbach Sundbyberg och plockade upp kombon GSM 8 SJL / GTA 3800 för 5036 kr. De gav mig utan snack 10% på Toolabs paketpris och hade dessutom grejorna i lager. Fem loppor måste väl anses vara ett bra pris på det paketet??
 
Herr Hysteres skrev:
pyro, badtastex - tack för tips.

Jag var just på Hornbach Sundbyberg och plockade upp kombon GSM 8 SJL / GTA 3800 för 5036 kr. De gav mig utan snack 10% på Toolabs paketpris och hade dessutom grejorna i lager. Fem loppor måste väl anses vara ett bra pris på det paketet??
Helt klart! :)
Stativet är rejält, har föregångaren GTA3700.
 
Det verkar mycket stabilt och är synnerligen väl designat.

(Dagens avsnitt av Tönthörnan: När jag var på Hornbach kunde jag inte låta bli att reflekterar över hur snygg den här kombon är monterad. Förvisso är en kap/gersåg med stativ ett arbetsredskap och inget annat, men bredvid de andra redskapen i utställningen såg den ut som ett konstverk. Litegrann som att ställa in en ny Maserati i en bilhall som bara säljer begagnat från 80-talet. Allt annat såg ganska klumpigt och bedagat ut).
 
Hehe :)
 
Herr Hysteres skrev:
pyro, badtastex - tack för tips.

Jag var just på Hornbach Sundbyberg och plockade upp kombon GSM 8 SJL / GTA 3800 för 5036 kr. De gav mig utan snack 10% på Toolabs paketpris och hade dessutom grejorna i lager. Fem loppor måste väl anses vara ett bra pris på det paketet??
Bra val! Prima såg (Dock har jag föregångaren GCM8S) och ett riktig bra stativ! Har både GTA3700 och GTA3800.

Köpte dessutom Makitas LS1016L härom veckan och den är ett AS till maskin! Tung och skrymmande. Dessutom är jag riktigt besviken på dammuppsamlingen på den maskinen.

Den är även anledningen till det extra stativet - Då 3700 har den äldre varianten av fästen som inte kan ta LS1016 sågen (För korta helt enkelt) ... Nya modellen av fästen 1400+moms till gamla stativet. Nytt stativ 2100+moms. Enkel matematik... :rolleyes:

Så slutsatsen är att jag har en GCM8S på en GTA3700 och en LS1016L på ett GTA3800. (Säg inget till min fru, men jag vet att alla ni på BH uppskattar detta nörderi..)

Tror du kommer att inse att du klarar dig galant med en 8'a.

Grattis!
 
Redigerat:
slacker skrev:
Så slutsatsen är att jag har en GCM8S på en GTA3700 och en LS1016L på ett GTA3800. (Säg inget till min fru, men jag vet att alla ni på BH uppskattar detta nörderi..)
Jag lovar att inte skvallra men hur gömmer du dessa för din fru? Bakom böckerna i bokhyllan lär ju inte funka något vidare... Alla tips uppskattas! :)
 
slacker skrev:
Så slutsatsen är att jag har en GCM8S på en GTA3700 och en LS1016L på ett GTA3800. (Säg inget till min fru, men jag vet att alla ni på BH uppskattar detta nörderi...
Säg för Guds skull inget till min fru heller. Jag har fått smyga in alla lådor som kommit på sistone genom källardörren för att bevara husfriden. Tack och lov att hon inte tittar närmare på högen av ouppackade flyttkartonger för då hade hon sett att den blivit större på sistone...


slacker skrev:
Bra val! Prima såg (Dock har jag föregångaren GCM8S) och ett riktig bra stativ! Har både GTA3700 och GTA3800.
...
Tror du kommer att inse att du klarar dig galant med en 8'a.
Man tackar! Det var kul att höra. Och jag tror du har helt rätt, en 8a är fullt tillräcklig för mina behov.
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Ser gärna en utförlig recension av sågen, har själv halkat in på Kapex-spåret men är GCM8 så bra som den låter kanske man kan spara lite pengar. Är särskilt intresserad av dammupptagning då jag håller till i källaren.
 
Alfredo skrev:
Jag lovar att inte skvallra men hur gömmer du dessa för din fru? Bakom böckerna i bokhyllan lär ju inte funka något vidare... Alla tips uppskattas! :)
Lång historia som kan sammanfattas på ett par få rader.
- Jag ville ha en bräkig villa i en förort med dubbelgarage där jag kunde pyssla i avskildhet men fortfarande nära hemmet.
- Frugan ville ha nära till stan och jobbet
Resultat; Hon vann, jag förlorade.
Dagsläget: Skokartong i en närförort till huvudstaden. Ingen möjlighet alls till garage alls, herregud - vi fick riva CarPorten för att få bygglov på altanen!!

Nu hyr jag ett förråd på ca 25kvm för ca 600 kr i månaden ca 10 minuter bort. Tänk er ett förråd där travarna av diverse festool verktyg frodas, spånet växer i hörnen och den större maskinparken verkar yngla av sig i mindre avkommor. Diverse ideér och testkörningar pryder väggar och hyllor - Njutningen är fenomenal och man kan äntligen känna sig fulländad när man kliver ner i verktygsgrottan som är min, MIN - BARA MIN!

(Nåväl, efter en storstädning skulle det kanske imponera på ett fåtal....)

Och nej, frun har aldrig varit in, sitter glatt i bilen och väntar eller på cafét runt hörnet!

Det är så man gör! (y)
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
badtastex skrev:
Ser gärna en utförlig recension av sågen, har själv halkat in på Kapex-spåret men är GCM8 så bra som den låter kanske man kan spara lite pengar. Är särskilt intresserad av dammupptagning då jag håller till i källaren.
Jag skall med glädje dela med mig så gått jag kan när jag kommer igång om någon vecka. Vill dock flagga för att jag är (glad och entusiastisk) amatör så det kommer med intill visshet gränsande sannolikhet dröja innan jag har en kvalificerad uppfattning om kapaciteten på konstiga lutade geringar. Dammsidan kommer jag däremot nog kunna kommentera hyfsat fort (har lite dammnojja...).

slacker skrev:
Resultat; Hon vann, jag förlorade.
Lustigt, jag tycker det där känns igen. Engelsmännen har ett talesätt - "Happy wife, happy life". Det är en livsvisdom som förtjänar uppmärksamhet.
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Jag lovar att inte skvallra men hur gömmer du dessa för din fru? Bakom böckerna i bokhyllan lär ju inte funka något vidare... Alla tips uppskattas! :)
Sen är det värt att notera - Min fru ser inte skillnaden på en GCM8S på ett GTA3700 och en LS1016L på ett GTA3800. För henne är det bara en såg. Jag skulle kunna ha 10 olika och fortfarande få henne att tro jag bara har en.

“Deceiving others. That is what the world calls a romance.”
Oscar Wilde
 
  • Gilla
Hazze Altan och 1 till
  • Laddar…
Herr Hysteres skrev:
pyro, badtastex - tack för tips.

Jag var just på Hornbach Sundbyberg och plockade upp kombon GSM 8 SJL / GTA 3800 för 5036 kr. De gav mig utan snack 10% på Toolabs paketpris och hade dessutom grejorna i lager. Fem loppor måste väl anses vara ett bra pris på det paketet??
Nu har även jag varit och shoppat en ny såg. Slog också till på denna kombo. (Har egentligen baea lagt en beställning då stativet inte fanns hemma). I malmö var dom dock inte intresserade att matcha mot något paketpris. Så det fick bli jämförelse med priserna på delarna var för sig. Det slutade på 5170 för kombon, vilket väl också får betraktas som helt ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.