Behöver en ny lyftpåfyllare till kompressorn.

Kriterier:

1. Inget billigt skräp
2. Inget dyrt skräp.
3. Analog visning av tryck, 80mm hus på manometern, minst.
4. Gärna lång slang på handtaget så jag inte behöver stå nära däcket (när jag fyller 6kg i släpets hjul)

Inget på biltema eller jula duger. Önskar förslag på bra produkt för ca 600kr?
 
  • Gilla
MM47
  • Laddar…
Ok, det kanske kan vara något. Fast den är lite lik den jag köpte på jula på rea för några år sedan. Kostade normalt ungefär som den du har men var väldigt billig på rea. Den visar tyvärr ett par hekto olika lite som den vill.....

Denna ser bra ut förutom att skalan är lite tråkig för den som oftast fyller 2,5kg och priset är lite i överkant.....

VT-4896.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bisamråtta
  • Laddar…
Har också letat vettig luftpåfyllare i åratal... Kör med Jula-skräp nu och kontrollerar separat med en vettig mätare men det är ju så drygt. *bevakar*
 
Lite vill-ha känsla där.

However,

Mitt intryck är att det här med däckstrycket inte är speciellt kritiskt så länge det inte är för lågt. Min verkstad som jag har mycket stort förtroende för rekommenderade mej att höja trycket på vår MB ganska radikalt. Typ från 2.2 till 2.8. (Däcken slets ojämnt med rekommenderat tryck.)

Till mitt lilla släp (1000 kg) brukar jag få rådet att pumpa in 3-4 kg tills det ser vettigt ut med full last.. Jag förmodar att ett 3-tons släp med C-däck är mera kritiskt.

Skulle vara kul att få lära sig lite om detta så jag kan köpa mej ett precisionsinstrument med gott samvete!
 
Eftersom vi inte kör bilarna på bana kanske det är skitsamma om det är 2,45 kg i däcket eller 2,47, men dessa billiga påfyllare tenderar att diffa flera hekto och det tycker jag är för mycket även på en vanlig bil.

Jag vill bara ha något som visar ungefär samma tryck varje gång jag mäter och att gång på gång köpa nytt skräp som funkar ett tag känns inget vidare. Om det är mer kritiskt på ett större släp törs jag inte säga, antagligen inte. Spelar nog ingen roll om det är 6 bar eller 5.9......

Kan man få hem denna PCL-påfyllare för en femhundring tror jag man har gjort en bra investering. Just den produkten säljs av företag som levererar till bensinmackar etc.
 
Håller med om problemen med diffande avläsningar hos billiga påfyllare, synnerligen irriterande.

Engelsmännen vill ha 25 GBP i frakt, så jag funderar på Gelins för 695 plus moms.
 
Bra länk där Nimanjeb. (y) Beställde från Amazon för SEK 499 inkl frakt.
 
Jag tänkte just säga att man borde kunna hitta något ställe med human fraktavgift. Det gick uppenbarligen. Lägger en beställning jag med ikväll.
 
esox71 skrev:
Har också letat vettig luftpåfyllare i åratal... Kör med Jula-skräp nu och kontrollerar separat med en vettig mätare men det är ju så drygt. *bevakar*
Vad är en "vettig" mätare?
Jag skulle vilja kontrollera min luftpåfyllare (Fimet...nånting) eftersom den aldrig visar samma värde som dom där som finns på mackarna, fast jag har fått för mig att min är bättre än mackarnas löstagbara skräp...:cool:
 
Ett annat alternativ jag funderat på är ju att åka till någon av manometeraffärerna och köpa en riktigt bra manometer och skruva på den påfyllare man har. Då mäter man ju iaf korrekt även om handtaget fortfarande känns rackligt. En bra manometer kostar ju bara några hundringar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.