Hej på er!

Köpte mig en tigersåg för ett par månader sedan, ett köp som jag verkligen inte ångrat då den går att ha till massor med grejer.

Nu är de bladen som följde med sågen slut och jag åkte till byggvaruhuset för att köpa ett par paket nya. Höll på att få en mindre chock när jag fick syn på prislappen. Bladen kostade ju som halva sågen. Vågar inte tänka på vad ett paket med blad av känt märke t.ex. Hilti kostar.

Undrar därför nu om någon vet var man kan hitta billiga tigersågblad men ändå med hyffsad kvalitét.

Mvh
Mario
 
Bauhaus har stor sortering och stora paket till vettiga priser. Har inte provat själv (ännu).
 
Kul att det verkar finnas blad att få tag på till vettiga priser, dessvärre finns inga av de butiker ni räknat upp här där jag bor.

/Mario
 
jag tar på jobb, det är stor skillnad på kvalitetsblad gentemot de billiga bladen.
 
Deo skrev:
jag tar på jobb
:surprised: kallas även löneglidning. ;D
 
Skall du såga mycket så skippa lågprisbladen, gäller både sticksågs som tigersågsblad. Enstaka jobb, kör på billiga men tro inte att de klarar av en spiksågning lika bra som t ex ett bimetallblad från Bahco/Sandvik, Bosch, Festo, etc... Om man inte tror på detta så ta ett blad ifrån varje och känn på skärpan...billiga blad har inte den skärpan som de dyrare.

När det gäller cirkelsågsklingor så vidhåller jag som alltid att Biltemas är svårslagna om man inte vill ha extrem finish i ytor, jfr hyvlat, som en del tre ggr så dyra märken kan prestera men Biltemas sticksågsblad t ex ser jag som värdelösa, de skäms fortare än vad man hinner byta blad.

/Kent

 
Jag har köpt lenox blad på tradera, de brukar dyka upp med jämna mellanrum. Finns inga bättre, värt varenda krona.

Men sedan finns det ju andra med utrops pris på en krona :D ;)
 
Kan bara hålla med föregående, Lenox är fantastiska i förhållande till andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.