Hej Vojma!

Checkade priset på de grejer du skrev (BHP,BDF, lampa, 4 batt) hos power tools pro och priset jag kom fram till var: £426= ca 4800 kr inkl. frakt. Stor skillnad och blir nog en del pengar kvar till julklappar:)
Har just beställt därifrån och allt fungerade utan problem, så ett bra alternativ.

//Ubbe
 
Daniel_N skrev:
Jag hade köpt 1 st Festool C12, 1 st Festool T15+3 samt 1 st slagskruvdragare från protool (under förutsättning att de funkar med centrotec-systemet, jag är lite osäker på det).
Menar du att man har behov av en C12 om man har en T15 redan?
Jag har bara provat ett par Centrotec bits( långa t25) och kvaliteten på dem var riktigt dålig. Jag har övervägt Centrotec systainern men det blir inget med det numera. T12+3 är jag dock grymt nöjd med. Den vrider handleden ur led om man inte är försiktig samtidigt som man kan jobba väldigt finmekaniskt med den.
 
Köpte oxå Makitas BHP454RFE för några veckor sedan och är väldigt nöjd.
Dock utan systainer. Gillar inte systainers och har aldrig förstått varför alla gillar dem så mycket ?? Fick ge 4000 exkl för 454´án vilket jag tror var ett ganska ok pris.
 
verktygsgurun skrev:
Köpte oxå Makitas BHP454RFE för några veckor sedan och är väldigt nöjd.
Dock utan systainer. Gillar inte systainers och har aldrig förstått varför alla gillar dem så mycket ?? Fick ge 4000 exkl för 454´án vilket jag tror var ett ganska ok pris.
Det var ju iaf ett bra pris jämfört med de 4200:- jag fick ge... :blushing:

Systainerna gillar jag eftersom jag oftast ska ha in halva bilens innehåll till kunderna och det är då så mycket enklare att ha det mesta i likvärdigt stora lådor när man staplar det på säckakärran, Festooldammsugaren eller bara på Festools hjulram till systainerna...
Då kan man med lätthet rulla in det mesta på en gång och slippa springa 25ggr med saker.
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Det var ju iaf ett bra pris jämfört med de 4200:- jag fick ge... :blushing:

Systainerna gillar jag eftersom jag oftast ska ha in halva bilens innehåll till kunderna och det är då så mycket enklare att ha det mesta i likvärdigt stora lådor när man staplar det på säckakärran, Festooldammsugaren eller bara på Festools hjulram till systainerna...
Då kan man med lätthet rulla in det mesta på en gång och slippa springa 25ggr med saker.
Då kan jag förstå det...jag jobbar tvärtom, oftast 1-2 dagars jobb per ställe.
Jag gillar att ha maskinlådorna ståendes som böcker i en bokhylla där man kan plocka ut en maskin utan att ta ut en annan. Så går inte med systainers eftersom de staplas ovanpå varandra.
Givetvis har jag ju systainers till TS55án och OF1010 med det är ok eftersom jag inte använder de maskinerna dagligen.
 
verktygsgurun skrev:
Då kan jag förstå det...jag jobbar tvärtom, oftast 1-2 dagars jobb per ställe.
Jag gillar att ha maskinlådorna ståendes som böcker i en bokhylla där man kan plocka ut en maskin utan att ta ut en annan. Så går inte med systainers eftersom de staplas ovanpå varandra.
Givetvis har jag ju systainers till TS55án och OF1010 med det är ok eftersom jag inte använder de maskinerna dagligen.
Jag är förvisso inte heller hos mina kunder mycket mer än 1-3 dagar men det är ändå skönt att slippa bära allting i flera omgångar tycker jag.

Då förstår jag ditt tankesätt, men samtidigt så är ju Makitas originalväska gigantisk i fomatet med tanke på att den innehåller en liten skruvdragare och en laddare.
Du måste ha stor bil... ;)
 
Den långa modellen av transporter med dubbla skjutdörrar.....:)
Skall snart bli en Vivaro om jag hittar en med dubbla skjutdörrar.
Vill inte köpa en helt ny. Så det blir att bevaka bilhandlarna.
Off topic....sorry !
Tillbaka till ämnet...
 
Jag gillar Bosch GSR-VE2, med 15 min snabbladdare tycker jag det ska mycket till innan man blir utan batteri. Stark som bara den är den iaf.
 
Kave skrev:
Menar du att man har behov av en C12 om man har en T15 redan?
Jag har bara provat ett par Centrotec bits( långa t25) och kvaliteten på dem var riktigt dålig. Jag har övervägt Centrotec systainern men det blir inget med det numera. T12+3 är jag dock grymt nöjd med. Den vrider handleden ur led om man inte är försiktig samtidigt som man kan jobba väldigt finmekaniskt med den.
Mitt tips utgick ifrån scenariot att 2 skruvdragare och en slagskruvdragare behövdes. Då tror jag att en C12, som är lite mindre, men använder samma tillbehör (dock andra batterier, vilket såklart kan vara lite störigt...) kan vara ett bra komplement till T15+3.

Även C12 vrider lätt om armen:(

Jag rekommenderar dig att kolla på centroteclådan en gång till, den är otroligt trevlig. Försänkare, träborr och metallborr med centrotecfäste är otroligt trevligt. Och dessutom av yppersta klass. Dock kan jag hålla med dig om att bitsen inte är så prisvärda, däremot så tycker jag att de är riktigt bra (bara vansinngt dyra).
 
Jag sneglar på Milvaukken den på Pauls bild. Dock verkar det bli en Dewalt med slagborss funktion då Milvaukken saknar denna funktion.

Köpte lillebrorsan till ovanstående Milvaukke och är helt nöjd en så länge, liten och smidig som en skruvdragare men klarar ändå en hel del borrjobb.
 
JLAINE skrev:
Jag sneglar på Milvaukken den på Pauls bild. Dock verkar det bli en Dewalt med slagborss funktion då Milvaukken saknar denna funktion.

Köpte lillebrorsan till ovanstående Milvaukke och är helt nöjd en så länge, liten och smidig som en skruvdragare men klarar ändå en hel del borrjobb.
Bara en sån detalj som att Dewalt saknar en krok som gör att man kan hänga skruvdragaren i byxan gör att jag väljer bort dewalt...Både Makita, Milwuakken har det.
 
verktygsgurun skrev:
Bara en sån detalj som att Dewalt saknar en krok som gör att man kan hänga skruvdragaren i byxan gör att jag väljer bort dewalt...Både Makita, Milwuakken har det.
Samtidigt så saknar både Makita och Milwaukken slagborrsfunktionen. Smidigt att ha denna funktion istället för att plocka fram stora borrhammaren.
 
JLAINE skrev:
Samtidigt så saknar både Makita och Milwaukken slagborrsfunktionen. Smidigt att ha denna funktion istället för att plocka fram stora borrhammaren.
NIX...

Nu får du allt läsa på lite mer om dem då... ;)

Just den funktionen har båda de maskinerna jag länkat in i alla fall...
Jag ville också ha slagfunktionen till mindre saker för att slippa dra in den stora.

Att det blev Makitan är för jag tröttnat på DeWalt efter åren som gått och Makitan har ett brett sortiment av intressanta maskiner där man kan nyttja samma batterier mellan maskinerna.

Kollegan var absolut inte nöjd med Milwaukeen som jag skrev innan.

Finns det inte i Festool blir det således Makita. :p
 
Jag måste nog förlänga min kravspec lite efter era inlägg.

- Likadana batterier
- "Krok"

Har beslutat mig att det kommer att bli Makitas 18V-serie.

Nu blir det nog till att vänta ytterligare en löning eftersom startmotorn i frugans bil havererade i helgen... (Fast det är kanske hennes problem?)
 
vojma skrev:
Jag måste nog förlänga min kravspec lite efter era inlägg.

- Likadana batterier
- "Krok"

Har beslutat mig att det kommer att bli Makitas 18V-serie.

Nu blir det nog till att vänta ytterligare en löning eftersom startmotorn i frugans bil havererade i helgen... (Fast det är kanske hennes problem?)
Ja det tycker faktiskt jag... :D

Förhasta dig bara inte med maskininköpen för jag gjorde själv en groda visar det sig nu.
Jag köpte Makitas 220v borrhammare för två månader sedan utan att veta att jag nu skulle köpa en 18v dragare.
I nuläget känns det som att det blir att parkera 220v på hyllan och köpa 18v borrhammaren istället för det är ju bra mycket smidigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.