Fick hem denna idag:

http://www.axminster.co.uk:80/product-Axminster-AWSMS102-250mm-Slide-Mitre-Saw-796854.htm

och den känns helt ok. Har inte sågat med den ännu , men den känns inte alls billig utan stabil och med en bra känsla i bordsvridningen och sliden.Tvingen är i metall(utom rattarna).
Motorbromsen är skapligt snabb och lasern verkar stämma(visar mitt i spåret) . Inte tokhögljudd heller.
305x90mm kapacitet är ju riktigt schysst. Ska prova att såga en regel i 45 grader senare i veckan.

Nöjd än så länge....
 
Ser väldigt mycket ut som en Bosch på bilden, var är den tillverkad?
 
Är väldigt lik Ryobi EMS 2025 SCL, som jag själv har. Köpte den i Tyskland för ungefär 2000kr inkl frakt förra sommaren hos www.toolstrade.de . Fungerar utmärkt för det priset, men det är dags att byta till en bättre klinga. Min är tillverkad i Kina...
 
Allvetaren skrev:
Hmmmm, ser att www.toolstrade.de verkar ligga nere. Här kommer en annan länk med info om Ryobi EMS 2025 SCL : [länk]
Ja, den var lik. Annan vikt och motor men annars.

Den är tillverkad av: Jiangsu Jinfeida Power Tools Co., Ltd.
 
Jodå, den tar en regel i 45 grader men det är inte med någon stor marginal.
 
Ooops, måste kolla en sak när jag kommer hem från jobbet. Biten som jag snedsågade var kanske inte tillräckligt lång för att hamna under motorn.:( Fortsättning följer....

Edit: Givetvis så fäller den ju åt andra hållet så att motorn INTE tar i, puuuh. Blev orolig för en sekund där.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.