GCM8S från Lawson (GBP)

218 Inköp
31 Frakt hem till dörren
---
249 Pund = 3000SEK med kreditkort
 
Har du handlat där? Inga problem?
Vad är adressen till deras hemsida?
 
hemsidan länkade jag till tidigare i tråden.
ja, jag har handlat där tidigare.... tyvärr så spräcker man lätt budgeten då det finns så mycket annat som man bara måste passa på o beställa samtidigt då det är så mycket billigare än i Sverige.
 
sorry, ska kolla bakåt i tråden också!

Tack för alla tips!
 
V8dc skrev:
HAHAHAHAHA!!!
Trodde du skulle vara snabbare ;-)
Jo, jag vet dina åsikter och jag reggade mig här på din inrådan.

"Problemet" är att det inte finns någon 8s på begagnatmarknaden just nu...
Vad jag vet iallafall.
Ska definitift kolla upp det där med england!
Ska man räkna med en 3-hundring i frakt till gbg och sen frakten därifrån hem?
Här är en till som tycker precis som MathiasS. Du ger £218 för en GCM8S hos Lawson, och sedan kostar frakten £31 (upp till 40 kg, så du kan passa på att "fynda" något annat samtidigt). Det hela landar alltså på ca 3.000 kr som Nimajneb skrev.

Du får alltså inte in GTA3700 i din budget på 4.000 riksdaler, men om du inte har några större krav på mobilitet så har du råd att köpa Classestativet (som är ok för hemmabruk, men alldeles för tungt för att släpa omkring på det varje dag). Det finns förstås också andra alternativ till detta stativet - sök på forumet, det har varit uppe många gånger förut.

(Jag har själv en GCM8S, och är väldigt nöjd med den).
 
Bygga_bo

Exakt vad jag själv har (8S+Classe)..skulle kännas lite jobbigt med ett stativ som kostar mer än sågen.....

Ett par gånger har inte 8:an räckt till och det var när jg skulle gera 45gr på en 220mm sarg (fick ta fogsvansen för den sista centimetern) samt vid kapning av 95x95 stolpar (man måste rulla runt den o såga från båda hållen)
 
Nimajneb skrev:
...Ett par gånger har inte 8:an räckt till och det var när jg skulle gera 45gr på en 220mm sarg (fick ta fogsvansen för den sista centimetern) samt vid kapning av 95x95 stolpar (man måste rulla runt den o såga från båda hållen)
Du kan trösta dig med att en 10S inte heller hade funkat i något av fallen, åtminstone enligt infon som finns på Boschs hemsida (men där är kanske marginal i de måtten, precis som för 8S?).
 
Det känns aldrig rappligt med slide-funktionen??
 
V8dc skrev:
Det känns aldrig rappligt med slide-funktionen??
Kan inte påstå att nåt känns rappligt på min GCM10SD :)
Skulle väl vara när man släpar fram den och 'tvingen' slänger fram och tillbaka när man går.

Bege dig till närmaste söndagsöppna verktygfirma och klämm och känn imorgon.
 
V8dc skrev:
Det känns aldrig rappligt med slide-funktionen??
Nix, det behöver du inte oroa dig för. Möjligtvis om du går o köper en superduperpower-nånting, men det är ju inte det du är inne på ;)
 
bygga_bo skrev:
Du kan trösta dig med att en 10S inte heller hade funkat i något av fallen, åtminstone enligt infon som finns på Boschs hemsida (men där är kanske marginal i de måtten, precis som för 8S?).
Det funkar med en 10s.....

95x95 är på det berömda håret men det går. 220x45 förstår jag inte hur man INTE skulle kunna kapa på alla sätt. Det skulle möjligen vara på höjden som det är problem... 220 i 45 graders vinkel blir väl 310 mm och det är jag rätt säker på att det går även om jag inte törs ta gift på det. Jag kan ju prova om någon är fruktansvärt intresserad!
 
Ett problem kan ju vara att man bör behålla lite budget för att kunna köpa lite extra saker som man bara måste ha....

60 taggarn som följer med kan ju ibland upplevas som lite grov i kapen:

bosch012.jpg


...och då kan det ju vara skönt att ta till lite mer finlirarklingor:

bosch009.jpg

80 taggar gör att det bara blir något knarkliknande puder kvar av det man sågar bort. Finemang när man ska gå lös på listverken.

Passar man på när det är lite rea kan man ha råd att köpa en liten fin väska med ett par olika klingor i.....:

bosch002.jpg

bosch007.jpg

Ska sanningen fram använder jag nog mest en 24 taggare. Tuggar regelvirke på ett väldigt trevligt sätt.
 
Avslutningsvis lite mer bosch-porr:

bosch014.jpg

...och favoritsågbordet just nu med den blåe i sitt esse:

PICT6723.JPG
 
MathiasS skrev:
Det funkar med en 10s.....

95x95 är på det berömda håret men det går. 220x45 förstår jag inte hur man INTE skulle kunna kapa på alla sätt. Det skulle möjligen vara på höjden som det är problem... 220 i 45 graders vinkel blir väl 310 mm och det är jag rätt säker på att det går även om jag inte törs ta gift på det. Jag kan ju prova om någon är fruktansvärt intresserad!
Övertygad om att det går att kapa 220mm i 45gr med 10S, det fattades ju bara typ en cm med 8:an och 10:an ska ju ta 2-3cm ytterligare.

Hade 10S kostat o vägt som 8S hade den varit given, men för mellanskillnaden fick jag åxå en 135:a sticksåg... så valet vart enklet.
 
...och så du blir lite motiverad till ett inköp NU! Det är sånt här man ska ha en riktig såg till, problemet är väl att man nångång måste sluta fixa och trixa med altaner och vilplan.....:

PICT6729.JPG

PICT6726.JPG
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.