Viken typ av verktyg skall man satsa på? Detta har debatterats i otaliga trådar. Jag har för mig att det finns en tråd där någon delade upp verktyg och maskiner i A, B och C-nivå. Länka till lyckade trådar i ämnet, och kom gärna med nya reflektioner.

Den här tråden är en del i ett försök att skapa en levande FAQ. Jag förbehåller mig rätten att redigera och ta bort inlägg utan att informera inläggsförfattaren.
 
mattiasp skrev:
Viken typ av verktyg skall man satsa på? Detta har debatterats i otaliga trådar. Jag har för mig att det finns en tråd där någon delade upp verktyg och maskiner i A, B och C-nivå. Länka till lyckade trådar i ämnet, och kom gärna med nya reflektioner.

Den här tråden är en del i ett försök att skapa en levande FAQ. Jag förbehåller mig rätten att redigera och ta bort inlägg utan att informera inläggsförfattaren.
Här : http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/62856-vilka-verktyg.html pratas det om a,b,c-maskiner o ventileras lite tanker kring både val av maskiner och reflektion kring vilken kvalitet som kan vara vettig att satsa på.
 
Redigerat av moderator:
I länken ovan finns ett inlägg där Daniel_N redogör för olika pris- och kvalitetsnivåer. Jag har tagit bort originaltexten och ersatt den med en ändrad text, där ändringarna består i en mer naturlig indelning av A. B och C-klass. Det är Daniel_N själv som har gjort ändringarna.

Nu är betydelserna enligt följande:

A: Proffsutrustning
B: Medelutrustning
C: Billigastutrustning.

Kommentarerna till Daniels inlägg är inte korrigerade. Tänk på detta när ni läser vidare i tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.