_chrille_ skrev:
Nu återstår bara att få den till att inte vara så J**** hysterisk... men... finns inget att justera :@

Jag Citerar mig själv... Låter kanon med en funktion så att man ÄNTLIGEN kan justera känsligheten. Ända tråkiga är att man nu står med den gamla modellen som inte går att justera. Jag påtalade detta problemet för dem men de gick så klart in på de ytteromständigheterna som kan på verka, vilket jag kan förstå. Men det känns verkligen som om man inte är välkommen in i sitt badrum, känns nästan som om den har en närvaro sensor :D
 
Redigerat:
_chrille_ skrev:
Låter kanon med en funktion så att man ÄNTLIGEN kan justera känsligheten.
Är kanon om man hade märkt någon skillnad på de olika inställningarna. . . Går hysteriskt (ca 2/3 av dygnet) oavsett vilken man väljer.
 
Jag satte upp min i dagarna och är kanonnöjd. Den är tyst för att vara en badrumsfläkt, jag kunde köra med 125 mm stos vilket inte pax klarar och fuktstyrningen är klockren.
 
Nu har äntligen priset gått ned en bit på dessa dyra fläktar. Var inne på pricerunner och sökte på Fresh Intellivent och sorterade efter pris och då var det billigaste alternativet 1585kr inkl. frakt. Så nu har jag slått till och är mycket nöjd efter att kört den i en vecka, hör den knappt!
 
Finns en viktigt nackdel med den här fläkten har jag fått lära mig den hårda vägen. Motorn är förvisso knappt hörbar, men det innebär samtidigt att den är ganska svag. Nu sitter min fläkt i en yttervägg mot väst och det blåser ganska ofta från det hållet där jag bor. Och det behöver inte blåsa mkt, trots monterad kåpa på utsidan, för att fläkten ska tryckas åt fel håll. När det kommer en riktig vindpust har jag tänkt att nu skär motorn. Kanske kan producera ström på det här sättet? :)

Nu i vinter har det blåst mkt och då har jag fått stoppa in en handduk i utblåset för att det inte ska bli iskallt i badrummet.

Skickat från min mobil
 
sitter en handduk i vår också... vi hade tänkt att montera ett backspjäll där till våren, men det blir till att byta hela prylen för fläkten gick sönder.
 
cederbusch skrev:
Finns en viktigt nackdel med den här fläkten har jag fått lära mig den hårda vägen. Motorn är förvisso knappt hörbar, men det innebär samtidigt att den är ganska svag. Nu sitter min fläkt i en yttervägg mot väst och det blåser ganska ofta från det hållet där jag bor. Och det behöver inte blåsa mkt, trots monterad kåpa på utsidan, för att fläkten ska tryckas åt fel håll. När det kommer en riktig vindpust har jag tänkt att nu skär motorn. Kanske kan producera ström på det här sättet? :)

Nu i vinter har det blåst mkt och då har jag fått stoppa in en handduk i utblåset för att det inte ska bli iskallt i badrummet.

Skickat från min mobil
Jag måste backa på detta. Vår fläkt blev bara sämre och sämre. Den började knacka, dvs ta emot i sidorna. Det lät mer och mer och den blev allt känsligare mot vinden. Rätt var det var en dag så flög ringer där vingarna sitter på helt enkelt bort. Jag tog kontakt med Fresh och de sa att detta var ett känt fel, en dålig sändning från underleverantör tydligen. De skickade en ny rotor eller vad man ska kalla det. Snäppte dit den och sedan dess har fläkten fungerat kanon. Inte alls så känslig mot vinden och inga ljud.

Så nu gillar jag Intellivent igen och kan bara rekommendera den.
 
  • Gilla
MickeLarsson
  • Laddar…
ullberg
Även om tråden är gammal så är den ju nyväckt (med intressant information från cederbusch) så jag passar på att slå ett slag för den också, jag är supernöjd med min intellivent, tyst (min är köpt tidigt 2011, efter de problematiska motorerna antar jag), funkar utmärkt, fuktsensorn går när den "bör" (startar typ 30 sekunder efter påbörjad dusch, eller någon minut efter att man hängt in något blött / hängt tvätt) och är allmänt trevlig.

Jag tycker den är mycket snyggare än Pax men fortfarande synd att den är så "stor" / helt utanpåliggande (även om jag ser poänger med utanpåligande montage vid "knepiga" kanaldragningar hade ju jag en kanal som tillåter mer infällt montage)

/U
 
Jag satte upp en igår och allt verkar funka som det ska...
...MEN när den är inaktiv så hör jag ett lågt ljud ifrån den.
Ni vet ett sådant där litet "strömmen-ligger-på-ljud".
Någon annan som kan höra detta lilla pip?
 
Nej, jag hör inte något sådant ljud från min.
 
Jag pratade med Fresch och de hade fått några samtal om samma sak. De visste inte vad det berodde på utan bad mig reklamera den. Fick alltså en ny och på denna kan man bara höra ett litet ljud om man håller örat nära.

Det kan nämnas att jag nog har Sveriges känsliga öron och hatar ljud som inte borde finnas men som sagt så verkar det finnas ett fel som dyker upp på vissa exemplar.
 
  • Gilla
MickeLarsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.