Hej!

Liten frågeställning angående inköp av vvs material på nätet:

1: Vilken nätbutik valde ni?
2: Varför valde ni denna nätbutik?
3: Skulle ni handla här igen?
4: Fördelar respektive nackdelar med nätbutiken?

Sen undrar jag även om det är någon som vet om det idag finns
något företag som har både nätbutik, fysisk butik och dessutom
installation och service?
Jag har inte hittat något sådant företag men skulle det finnas skulle
jag lätt välja det framför andra alternativ,även om det inte var billigast på allt!
 
Rinkaby Rör

http://www.rinkabyror.se/

Installationen får du nog ordna själv, eller engagera en lokal kraft.
En nätbutik kan ju inte vara över allt.
 
Sigro, rinkaby, byggbo.
 
Har främst handlat av rinkaby men även vvsochbad samt lokala rörfirman. Vilken har berott på sortiment och pris. Nackdelen med vvsochbad är leveranstiden som är "betydligt" längre än vid beställning hos rinkaby där det går blixtefort. Är nöjd med samtliga då man fyller olika behov!
 
www.evbutiken.se
Snabba leveranser direkt från Ahlsells centrallager, riktigt bra priser på det mesta. Handlar oftast billigare därifrån trots att jag kan handla direkt från Ahlsell med bra rabatter via jobbet...
 
Har handlat på sigro, rinkaby rör samt http://www.vvs-boden.se. Alla tre har funkat bra och de kompletterar varandra bra i sortimenten.
 
Rinkaby.se
Sigro.se
Evbutiken.se
Alla funkar superbra.
 
Redigerat:
Har handlat en hel del från Rinkaby och har varit nöjd med både produkter och leveranser.
 
Rinkaby alla dagar, fast numera har jag en butik nära och behöver inte beställa på postorder från dem.
180 dagars bytesrätt är svårslaget....
 
Mikael_L
Sigro har jag varit grymt nöjd med, dom har stort sortiment, allt är på rsk-nummer så man vet vad man får och kan kolla med tillverkarens anvisningar osv. Och saker dom inte har men man vill få in kan dom fixa. Två saker har jag emailat att jag saknat och då har dom funnits att beställa inom kort, ena gången efter ett par timmar efter jag skickat mailet, den andra gången tog det 1-2 dagar.
Sigra rekommenderar jag starkt.

Rinkaby har jag också beställt av. Djävulskt billiga på en del artiklar. Men problemet med rinkaby är dels ett smalare sortiment öht men värst är att man många ggr inte har en aning om vilken sak (fabrikat mm) man egentligen beställer. Det är bara deras eget lagernummer och ofta ganska dålig beskrivning av varan.

Bynor beställde jag alla kopparrösdelar ifrån (15 och 22mm kopparrör, vinklar och T-rör och andra löd-delar). Dom hade det outstanding bästa priset.
Det blev lite krångel med vår betalning (den kom bort i deras system, verkade det som) för att dom precis höll på att gå samman med en annan firma. Samt att någon enstaka del blev fellevererad (hände med rinkaby också, minns jag nu).
Men krånglet till trots, makalöst förtroendgivande support blev det. När den felaktiga delen skulle skickas så meddelande dom mig det, sen 2 dagar senare, nästa samtal "Har den kommit fram?, annars måste vi ta ordentligt tag i detta ...".

Man är ju mer van att man själv måste hålla på och jaga och sitta i telefonköer osv. Detta var liksom en ovanlig upplevelse i Sverige idag. :)


Så det är mina tre tips; Bynor, rinkaby och sigro. Jag har goda personliga erfarenheter av alla tre.
 
  • Gilla
Gambino och 3 till
  • Laddar…
hsd
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.