Hej!

Jag söker ett lätthanterligt/förståligt datorprogram där man kan rita upp trädgården och planera den.
Gärna ett som man kan titta i 3D på.
Någon som vet vad som finns och vad de kan tänkas kosta. Kanske finns gratisprogram?
Nån som vet nått?

///Viktor
 
Det finns ett hyfsat enkelt program som heter Rosenholms Trädgårdsdesigner. Kostar ca 500:-
http://www.rosenholm.se/
 
Tackar.....

Tror jag kollar närmre på Rosenholm....verkar vara ett vettiigt program.

//Viktor
 
Hej!

Föreslår att du tar en titt på SPCS trädgårdsprogram. Det finns att köpa i de flesta dataaffärer. Superbra, jättelätt program där du även kan, på ett något så när, se hur trädgården kan se ut olika årstider :D. Skötselråd för växterna finns också...

Lycka till i programdjungeln / Myran

 
Om jag inte minns helt fel så är väl Rosenholm Trädgårdsdesigner en vidareutveckling av SPCS trädgårdsprogram.

Håller själv på å försöka få tag i det ena eller det andra men på SPCS hemsida finns inte det programmet med. Eller så är jag blind... :)

Rosenholm har en juste hemsida med en hel del info om programmet. Programmet kostar som ngn sa ca 500 kr.

Tror det blir Rosenholm för min del.
 
Hej!

Jag har nyss köpt Rosenholms program. Tog en stund att få huset och tomten rätt samt att placera kamerorna, men sen kan man leka hur mkt som helst med blommor och buskar och träd.
Har inte testat något annat program, men denna funkar bra för mig.
 
Beställde Rosenholms program igår.

Jag kan misstänka att det tog en stund att få allt på plats men det får man väl stå ut med om man vill få det bra.
:)
 
Har också Rosenholms program. Man höll på att bli galen i början innan huset, fönster osv kom på plats men sen e det skitkul. Man kan sitta i flera timmar ;D
 
Hoffsan skrev:
Har också Rosenholms program. Man höll på att bli galen i början innan huset, fönster osv kom på plats men sen e det skitkul. Man kan sitta i flera timmar ;D
Minst!
Har du kommit på hur man anger Lat och Lon?

C:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.