Hej.
Min sambo kom hem med en tidningsartikel om Fun light saft mot myror.
I stora drag gick artikeln ut på att aspartam som är sötningsmedel i saften fungerar som ett nervgift i stora doser.
1dl konc. saft ska hällas ut där myrorna finns, då ska de dö.
ngn som testat eller hört talas om det?
jag tänker definitivt prova då vi har hur mycket myror som helst, om de inte redan gått i ide...
 
Tills det kommer en vetenskaplig artikel i ämnet väljer jag att se det som ren kvällstidningsjournalistik. "Jag hällde ut Fun Light och efter det försvann myrorna". Svårt att säga vad det berodde på att myrorna försvann, men visst vore det intressant med någon mer vetenskaplig studie i ämnet. :)
 
Japp det funkar. Varför vet jag inte men vet att det funkar på ett eller annat sätt
:p
 
joflopp skrev:
Tills det kommer en vetenskaplig artikel i ämnet väljer jag att se det som ren kvällstidningsjournalistik. "Jag hällde ut Fun Light och efter det försvann myrorna". Svårt att säga vad det berodde på att myrorna försvann, men visst vore det intressant med någon mer vetenskaplig studie i ämnet. :)
Ny teknik är ingen kvällstidning.
 
Nej, men de kör med kvällstidningsjournalistik. Om jag inte missminner mig så var storyn ute i såväl Metro som Aftonbladet innan den publicerades i NT. Inget i upplägget är ändrat och det finns fortfarande ingen som helst substans i påståendet. Jag skulle gärna se att man gjorde kliniska studier för visst vore det kanon om man kunde slippa mycket av de ämnen som man idag använder mot myror.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.