Jag har installerat GPS-SMS fjärrkontroll på min smartphone Samsung med Android från en sida som heter "Simon Rolin". Det ser ut att vara korrekt, men är det därifrån som man ska ladda ner programmet. Det kostade några kronor.
 
Program till Android installeras enklast från "Market". Det går även att ladda ner installations filer från andra sidor, men dessa är lite mer avancerade att installera. Oftast laddar man hem en .APK fil och lägger den på ex. minneskortet och installerar den därifrån.

Vad är tanken med programet?
 
trädgårdsmaskin?
 
Det är en automower 220 AC, förlåt mig det glömdes bort när jag skrev.
 
Här är en länk istället:
http://www.appbrain.com/app/automower-remote/com.gbizz.myautomower

Verkar göra samma saker som Husqvarnas gratis iPhone-app, så är det ingen panik kan man vänta lite tillls Husqvarna får tummen ur när det gäller Android också. Fast Android är ju inte lika hypat som iPhone i Sverige, så det kanske tar ett tag :/
 
Det är ju märkligt att inte Husqvarna kan lägga upp en länk till Android när det det gäller GPS-SMS appen till Automowern. Jag ska fanimig ta kontakt med dom och fråga varför.
 
nenneswe skrev:
Det är ju märkligt att inte Husqvarna kan lägga upp en länk till Android när det det gäller GPS-SMS appen till Automowern. Jag ska fanimig ta kontakt med dom och fråga varför.
Det är ju en tredjepartsapp som dessutom kostar pengar, och att be ett företag länka till en app för att berika en privatperson känns väl lite övermaga. Husqvarnas egen app till iPhone är ju inhouse och gratis. Det är väl bättre att fråga varför de inte gör en Androidversion av den app de redan har om du ändå ska maila.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.