Jag har precis skaffat en 260 som verkar fungera fint. Men var skall man stoppa i SIM-kortet till GSM och GPS:en ?
 
Hehe, jag pratade med min ÅF, han sade "Ta av kåpan och lyft på displayen, sätt i kortet !".
Hade hoppats på ett mer utförligt svar ifrån forumet !!
 
Man får ha jäkligt små händer för att få i kortet genom displaytornet. Vi brukar dela hela maskinen. Sedan ska det testas och kollas att det funkar också. Det borde ÅF gjort direkt.
 
Då var kortet på plats. Gick fint att ta genom displayhålet, där var gott om plats på denna maskinen. Däremot verkar SMS-funktionen inte hoppa igång. Ska man "starta om" GSM-kortet eller nåt likn ? Hur skall lysdioderna på kortet lysa/blinka ?
 
Dioden på GPS-kortet ska blinka. Har du avaktiverat PIN-koden på SIM-kortet? Finns det saldo på och är det aktiverat om det är kontantkort?
 
Det blinkade en grön diod i nedre vänstar hörnet på kortet. Japp, ingen PIN på SIM.kortet, och det är laddat med några hundralappar. Har testat det i en vanlig lur innan....
 
Skumt. Enklast är nog att ka till ÅF så kan de kolla i Autocheck. Orkar du inte kan du prova med att ringa AM helpdesk, numret står i manualen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.