Vet någon när man kan börja köpa färdigt gräs så man slipper så och vänta på att det ska växa klart??
 
  • Gilla
frdd och 4 till
  • Laddar…
Jag pratade med en gräsodlare idag, och han kommer leverera till mig nästa vecka.
Jag bor i södra dalarna. Så bor du längre söderut så kan du säkert köpa nu vad jag tror.

Lycka till
 
http://www.turfman.se/ har leveranstid från Mars månad [ åtminstone här i söder . . . dvs Halland ::) ]. Beställning bör ske en vecka innan man vill ha gräset levererat.
 
Vårt gräs levereras imorgon. Östergötland.
 
tack.
 
Vad kostar det att köpa färdigt gräs och sedan lägga ut det själv?
Vad kostar det totalt? (vi har en tomt som är grovplanerad med matjord)
Är det svårt att lägga ut själv?
Vad ska man göra för underarbete? osv...

/Linda
 
Hänvisar än en gång till http://www.turfman.se/ där kan man läsa om förberedelser och skötsel mm. Vi har beställt färdigt gräs därifrån och betalar 29 kr / kvm . . . priset sjunker en aning per kvm ju mer man beställer. För detta priset får vi gräset hemkört, men göra jobbet själva. :)
 
Virri skrev:
Vet någon när man kan börja köpa färdigt gräs så man slipper så och vänta på att det ska växa klart??
Bra tips!
Men det blir för mycket insyn då jag skulle vilja ha en säng utmed väggen som skall ersätta porten!
 
ullberg
MTech skrev:
Bra tips!
Men det blir för mycket insyn då jag skulle vilja ha en säng utmed väggen som skall ersätta porten!
Verkar vara lite databasstrul för tillfället eller? MTech svarade nog på någon annan tråd snarare än att göra ett 7-årigt trådlyft helt utom kontext...
 
Ja här har något lurt hänt:what: inlägget jag citerar här ovan dök upp i min tråd för att sen försvinna och hamna här:D
 
Virri skrev:
Vet någon när man kan börja köpa färdigt gräs så man slipper så och vänta på att det ska växa klart??
Byt krans ;)

Stoppa i en gummiduk eller mellan startmotor och motor så du får grepp, se bara till att den far ut på andra sidan utan att trassla in sig.
 
thomasx skrev:
Byt krans ;)

Stoppa i en gummiduk eller mellan startmotor och motor så du får grepp, se bara till att den far ut på andra sidan utan att trassla in sig.
Hur sjutton hamnade detta inlägget i denna tråden? Jag läste och svarade i en annan, det måste vara nåt vajsing på appen.
 
thomasx skrev:
Hur sjutton hamnade detta inlägget i denna tråden? Jag läste och svarade i en annan, det måste vara nåt vajsing på appen.
Händer visst fler än mig ser jag nu :)
 
Det är inte första gången det händer i just denna tråden heller:D
 
Fasiken jag skulle aldrig rökt den där mariannecigaretten eller vad den hette :x:wow:(y):thumbdown::cool::D:(:surprised::D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.