Det är flera än jag som inte hittar alla 433MHz enheter i listan på Zipabox Duo. Dock kan man ofta välja en annan modell.
Jag tänkte vi i denna tråden kunde lägga upp de enheter som saknas i listan men som stöds av Zipabox under ett annat modellnamn.
Bäst vore förstås om denna listan fanns på en wiki eller ännu hellre på Zipatos forum. Har för mig jag läst något om en wiki-sida som är på gång på Zipato, men hittar den inte. Så tills vidare kan vi väl köra här! :)

Modell som saknas -> alternativ modell ur listan

Nexa EYCR-250 -> Nexa EYCR-200
Nexa PBR-2300 -> Nexa EYCR-2300
Nexa LGDR-3500 -> Nexa WMR 3500
 
  • Gilla
Värmarn
  • Laddar…
Bra initiativ!

Såg att jag lagt till Nexa LGDR-3500 som Nexa EYCR-2300. Så flera alternativ verkar fungera


Modell som saknas - > alternativ modell ur listan

Proove EWR1003 -> Chacon CAYCR-3500 Wall socket
 
Kompatibilitet. Svårt ord.
 
  • Gilla
fubar
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Kompatibilitet. Svårt ord.
Tur att alla kan göra misstag. Hade jag varit dyslektiker hade jag nog tagit illa upp.
 
markis skrev:
Tur att alla kan göra misstag. Hade jag varit dyslektiker hade jag nog tagit illa upp.
Varför det? Man kan inte vara bäst på allt.

Ska folk som söker efter en kompatibilitetslista hitta den här tråden så är det nog bra om trådens titel är rättstavad.
 
Nyfniken skrev:
Varför det? Man kan inte vara bäst på allt.

Ska folk som söker efter en kompatibilitetslista hitta den här tråden så är det nog bra om trådens titel är rättstavad.
Absolut. Jag reagerade på sättet du skrev på som kunde tolkas lite mästrande eller att man gör sig lustig över någon.
På din sista kommentar däremot blir min reaktion: Tack för påpekandet! :)
 
Hej, det är ingen som råkat få WMR-1000 att fungera?? Får lov att lämna tillbaks Zipaboxen imorgon och återgå till TellstickNet i värsta fall.
 
Borde inte vara några problem med WMR-1000. Har du testat att lägga in den som LCMR-1000? Testa även andra mottagartyper än Nexa, ibland finns det något som fungerar trots att det inte inte läggs in som Nexa!
 
Gött! Jag fick iofs min Nexa WMR-1000 att funka med Nexa PER-1500 i Zipaboxen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.