Hej!

Blir inte riktigt klok på de dimbara LED-drivers jag köpt från m.nu (https://www.m.nu/drivdon-dimbara/drivdon-zigbee-15w-350ma-dimbar-constant-current). Kollar man teknisk specifikation och kopplingsdiagram för produkten så ska inte anslutningarna nedanför "prog."-knappen finnas, men i verkligheten (se uppladdad bild) så finns det tre anslutningar där; en rektangel med en cirkel i, en "GND" samt en "NC". Rektangeln med cirkeln i benämns tillsammans med GND som "push switch".

Innebär detta att dimmern skulle kunna anslutas till en återfjädrande tryckknapp på väggen med 230v? Om så är fallet, hur kopplas tändtråden in från den återfjädrande knappen på väggen in i dosan?

Tacksam för alla svar i denna soppa!
/Kristoffer
 
  • Dimbar LED-driver med tekniska specifikationer och anslutningsterminal för 'prog.', 'switch', 'GND' och 'NC'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det ser onekligen ut som den har ingång för en extern brytare. Inget på m.s hemsida talar om att den skulle ha denna funktion.
Jag hade hört med M om detta.

Ingången verkar inte vara avsedd för nätspänning så någon anslutning av nätspänning till ingången tror jag inte enheten tycker om.
 
  • Gilla
xneonii
  • Laddar…

Bästa svaret

Fick svar i annan tråd;

Müssli Müssli skrev:
Den är till för en potentialfri slutning. Dra två trådar till en återfjädrande brytare, du behöver bara en slutning och ingen spänning.
För andra i samma sits; en kabel från strömbrytarens L till dimmerns GND och en kabel från "tändtråd" på strömbrytaren till dimmerns "cirkel i rektangel" (ursäkta övergrepp på terminologin).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.