En god vän har en borrad brunn där det läcker in ytvatten. P.g.a. hennes fd hade av okänd anledning dragit upp hela röret och sen tryckt ner det igen så nu rinner det ytvatten ner i brunnen och gör vattnet obrukbart. Några förslag på hur man åtgärdar detta på ett gör det själv sätt. Tänker något material att trycka ner längs röret en bit och sen kanske gjuta något vet inte riktigt vad jag ska göra för att hjälpa henne.
 
Ta dit någon som jobbar med brunnar. Jag blir nyfiken på hur man lyckas få bort foderröret ? Har man grävt upp det eller? Foderröret brukar sitta ganska hårt vad jag har förstått så skall det alltid ner i berg.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Ta dit någon som jobbar med brunnar. Jag blir nyfiken på hur man lyckas få bort foderröret ? Har man grävt upp det eller? Foderröret brukar sitta ganska hårt vad jag har förstått så skall det alltid ner i berg.
Jag har ingen aning har bara fått höra att hennes f.d. skulle ha dragit upp slangen eller röret. Vad jag däremot vet säkert är att hennes vatten kvalitet är det med riktigt dålig vattnet är smutsbrunt och luktar illa och hundarn fick diarre av det så hon hämtar vatten i dunkar nu. Men som 67årig är kvinna är det tungt arbete. Funkar det som så att inuti foderröret går det en slang. Jag har tittat som hastigast men ser bara en slang som går ner i jorden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.