Hej
Vi ska bygga nytt och tänkte köpa ett färdigt skal i lösvirke (vädertätt) av någon byggare, 35 cm isolering i väggar 50 cm i tak ett burspråk en takkupa. Helt färdigt alltså med fönster taktegel dörrar foder helt klart utvändigt och färdigtisolerat invändigt.

Någon som har prisuppgift om liknande ?
Boyta 190KvM
 
Jag går själv i samma planer.
Jag har varit i kontakt med Pilgrimsta Hus som endast gör det du efterfrågar. Bygger inga hus utan endast ytterväggar enligt din ritning. Jag vet faktiskt ingen annan "hustillverkare" som gör endast det, utan då blir det olikt stora paketlösningar.
 
Någon som fått nått pris på bara skalet?
 
Har varit i kontakt med Perssons Byggcentrum i Alingsås http://www.perssonsbyggcentrum.se och där kan man få ett skall för ca:3500:-/kvm. Detta är då en stomme inkl. tak, fönster, dörrar, panel m.m helt enkelt tätt utåt. Och det bästa med deras är att allt material är färdigkapat och uppmärkt bara till å "smäcka" ihop det, enligt dom själva så skall man inte ens behöva ta fram tumstocken en enda gång.
 
Tätt utåt, betyder det excl isolering, ångspärr, (OSB) och gips, eller är det kompletta ytterväggar?
 
Japp hela vägen in till gips!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.