Hej!

Jag skulle behöva lite expertishjälp med min ytterdörr. Färgen har flagnat och den är fläckig med en massa lila målarfärg(?) här och var… skulle vilja fräscha upp hela dörren genom att måla den i liknande färg som den är i nu samt att färgen är tillräckligt tjock för att täcka över båda de flagnade delarna och de lila. Vad rekommenderar ni att jag gör här? Det är en bostadsrätt, så vill inte frångå den befintliga färgen alltför mycket…😊

Tack!
 
  • Sliten ytterdörr i trä med flagnad färg och fläckar, inklusive lila målarfläckar, som behöver fräschas upp genom att målas om i en liknande färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ytterdörr med träyta, flagnande färg och flera fläckar av lila målarfärg runt dörrhandtaget och låset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ytterdörr i trä med flagande färg och fläckar av lila målarfärg runt dörrhandtaget och nyckelhålet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Första frågan är om du kollat stadgarna så att det är ditt ansvar? Kan lika gärna vara föreningen som ansvarar för din lägenhetsdörr.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Första frågan är om du kollat stadgarna så att det är ditt ansvar? Kan lika gärna vara föreningen som ansvarar för din lägenhetsdörr.
Jag har frågat och egentligen är det föreningens ansvar, men det är fler dörrar som flagnat på samma sätt och det kommer nog ta ett tag tills det åtgärdas.. så vill mest fräscha upp det lite fram tills att dörrarna byts ut :)
 
Är det säkerhetsdörrar?
Ta det med BRF, om fler är drabbade kan de eventuellt reklamera hos den som sålt dörrarna.
Är det färg eller "folie"?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.