Hej.

Skall bygga om i pannrummet i sommar med ny panna, tror det blir en Innova 50 mot 5000L eller kanske fyra tusen liter vatten. Tror att det kan vara en bra lösning men är fortfarande osäker. Ytskiktet i rummet, där pannan och tankarna skall stå, har jag funderingar på att sätta kakel, för att få en slitstarkt och lättskött yta. Min sambo tycker jag är vansinnig som vill lägga de pengarna på kakel i ett "pannrum". Är det någon som har ideér på andra vettiga ytskikt eller är det värt att lägga de pengarna på kakel i ett sånt rum??
 
Såklart att det är värt;)

Mvh
 
Köp klinker till golvet för 49 kr m2 på Bauhaus eller Hornbach. Vitt 15x15 kakel finns för 39kr eller 49kr på samma ställe.
Fix kostar 139kr säcken på Hornbach.

Att måla pannrummet med med svensk finfärg från lokala färgskojaren blir troligen dyrare och du får ett sämre ytskikt.

Mvh
 
Tack det är precis det jag ville höra :)
Mer såna inlägg så att jag kan övertyga chefen!! Vad gör man inte för sitt pannrum.
 
Kakel,
Det behöver inte bli så mycket dyrare än att måla, och håller längre..
Bauhaus bl.a brukar sälja ut lite nu och då, men det brukar finnas mer än tillräckligt på pallen för att det ska räcka till ett garage eller pannrum.
 
röstar på kakel/klinker. Köp billigt, lägg själv så blir chefen mera medgörlig :).
Risken finns att du får tvättlinor på kors och tvärs i pannrummet när det blir så rent , varmt och torrt :)
lycka till!
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.