Hej
Mitt yale doorman larmar för låg batterispänning, har bytt batterier 2ggr med helt nya batterier men den fortsätter att larma.
Vad kan man göra för att få bort larmet?
 
K Kerb skrev:
Hej
Mitt yale doorman larmar för låg batterispänning, har bytt batterier 2ggr med helt nya batterier men den fortsätter att larma.
Vad kan man göra för att få bort larmet?
Det är itne så att du har ngt märke av batterier som ger för låg spänning ?
Mitt larm försvann direkt när jag hade bytt...
 
nikasp
Monterat ett nytt L3 idag och fått allt att lira men jag har lite gungbräda, när jag drar de två skruvarna längst ned så lättar hela låset (synligt) i ovankant och tvärtom drar jag mer uppe så lättar det nere.

Tänkte att det är uppenbart för lång medbringare så kortade den 5 mm men ingen skillnad.

Ser inget klockrent som skulle göra att den gungar såhär. Någon som sett samma OCH listat ut var det tar i?
Är lite frostnupen, tog nog 45 min effektiv tid tidigare men minst lika länge att fixa/måla/torka med hårtork lite skav på dörren osv. Så tar tag i detta imorgon.

 
  • Gilla
Emtunga och 4 till
  • Laddar…
nikasp
nikasp nikasp skrev:
Monterat ett nytt L3 idag och fått allt att lira men jag har lite gungbräda, när jag drar de två skruvarna längst ned så lättar hela låset (synligt) i ovankant och tvärtom drar jag mer uppe så lättar det nere.

Tänkte att det är uppenbart för lång medbringare så kortade den 5 mm men ingen skillnad.

Ser inget klockrent som skulle göra att den gungar såhär. Någon som sett samma OCH listat ut var det tar i?
Är lite frostnupen, tog nog 45 min effektiv tid tidigare men minst lika länge att fixa/måla/torka med hårtork lite skav på dörren osv. Så tar tag i detta imorgon.

[video]
Får ta isär och dra de där ännu lite hårdare men tyckte att jag drog dem rätt ordentligt.


Illustration av dörrstängningsmekanism, markerade punkter, instruktionstext "Se till att bottenplattan sitter rakt".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du kortat ner skruvarna som används för att montera bottenplattan på innerdelen mot ytterdelen?

Min bottenplatta för innerdelen hade lite bananböj redan från fabrik. Böjde den rak.
 
nikasp
B boohoo skrev:
Har du kortat ner skruvarna som används för att montera bottenplattan på innerdelen mot ytterdelen?

Min bottenplatta för innerdelen hade lite bananböj redan från fabrik. Böjde den rak.
Klart tänkbar felkälla, de färdiga som följde med var för korta så jag kanske fegade och klippte de långa lite för långa. MEN - jag tycker att bottenplattan sitter bra och flush mot dörrbladet. Jaja, får ta isär lite och kanske slipar av nån millimeter med Dremel. Grymt irriterande :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.