Efter en vecka kan jag inte låsa dörren.... Nu har det stått "öppet" en vecka.... Kan inte vara det som det står i deras manual... bläcket, kablar etc, då skulle inte låset ha funkar den första veckan...
Tacksam för hjälp...
 
MickeDahl001 MickeDahl001 skrev:
Efter en vecka kan jag inte låsa dörren.... Nu har det stått "öppet" en vecka.... Kan inte vara det som det står i deras manual... bläcket, kablar etc, då skulle inte låset ha funkar den första veckan...
Tacksam för hjälp...
Du måste beskriva problemet.
 
När jag klickar på * knappen så ska dörren låsa, nu låser den inte och det blir lite flipperspel i "displayen", Den går inte heller i lås när vi vrider vredet år rätt håll (inifrån).
 
Skulle gissa på att enheten startar om när du försöker låsa dörren. Har du ljud påslaget? Prova att byta batterier och om det inte fungerar, kan du kolla så att alla sladdar mellan låskista, utedel och innedel är hela. Kablarna är lite väl känsliga för skador...
 
Har redan bytt batteri. funkar ej, reklamerar skiten idag...
 
Men tack för svar. Micke
 
Hur stor är avståndet mellan slutbleck och låshus?
Om avståndet är felaktigt så kan denna typ av fel uppstå.
Testa lägg nån bricka under så slutblecket kommer ut en bit och se om det fungerar bättre.
Det finns underläggsskyltar till slutblecket om du inte kan justera bort springan.
 
  • Gilla
Örnvik
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.