En installatör monterade låset åt oss och det verkar vara problem att låset hamnar i rätt läge. Låssmeden påtalade att dörren satt för tight mot karmen. ”Motor jam”. Lösningen är att knuffa till dörren inåt så funkar det fint. Jag fixade till avståndet till karmen men det var en ologisk lösning. Jag tror det beror på tätningslisten runt den nya dörren. Att den är för tight. Vad tror ni? Lite drygt att knuffa till dörren mer än 90% av gångerna för att de ska kunna låsa/låsa upp.

wi-fi pucken
Hur jävla nära jag än har pucken i uttag mot dörren så tappar den uppkoppling. Lyser röd efter ett tag. Appen visar offline. Ibland hittar den när jag kör omstart men efter en stund tappar jag den igen. Internet i huset är det inget fel på. Har ett mycket bra Wi-Fi-upplägg med 4 AP. En våningen ovanför rakt upp från talesätten. Eller 2st 5 m åt olika sidor. Den kanske inte fixar det? Känns b att behöva fixa ett eget Wi-Fi till dörren.

nu har jag precis skaffat låset och är på gång att slänga på verisure. Den ska kunna koppla upp har jag hört. Bättre än pucken som följer med yale?
 
Motor jam problemet verkar vara vanligt, har haft det till och från, ibland hjälper det att smörja låset lite.

Jag har aldrig haft problem med wifi modulen, sitter i ett uttag i hallen typ 3-4 m från dörren.
 
Jag hade ditt problem 1 på mitt lås. löstes med en hammare. Ev måste man köpa ett nytt bleck och ge de små taggarna som du ser i filmen en ordentlig kyss med hammaren (detta är på ett bleck jag bytte till som är justerbart, jag kommer inte ihåg ifall original blecket också är justerbart) genom små ändringar av läget gör det att "sensor klaffarna" kan öppnas helt och därmed vet låset att det ska. stänga "the bolt" (vad det nu heter på svenska) Detta löste mitt problem att dörrisoleringen gjorde att jag var tvungen att trycka till dörren 90% av tillfällena.
se tråd
https://www.byggahus.se/forum/threads/justera-slutbleck-yale-doorman.297286/

Problem två är en sådan kapital design-fail på det här låset. Connectmodulen måste sitta löjligt nära låset för att inte tappa kontakten, och även då krånglar det mellan varven. Jag har dem två meter ifrån just nu, och då är det stabilt. Ett annat jack som är 4 m ifrån är tämligen instabilt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.