Jag har nyligen köpt ett Yale Doorman V2 och monterat in. Det var inga problem med hårdvarumontaget.

Mitt problem började när jag satte i batterierna och förväntade mig att registrera masterkod. Döm om min förvåning när låste inte bad om något sånt. Vid försök att registrera en kod anger den bara "fel kod".

Jag misstänker att produkten varit såld förut, masterkodad av den köparen, nedmonterad och återlämnad. Kartongen hade lite skavanker, men jag förlitade mig på att den var ok eftersom kartongen hade bandats av byggmarknaden. Det saknas heller inga delar.

Vad gör man nu? Går det att återställa en masterkod utan att veta masterkoden? Jag har försökt med fakriksåterställning, men det har inte löst problemet.

OBS! Den är inte Verisure-integrerad. Så allt ska registreras på knappsatsen.
 
Nu vaknade den plötsligt och det gick att registrera masterkod. Det gick då jag vred på manuella handvredet medsols efter att ha satt i batterierna. Det framgick ingalunda av manualen att det skulle behövas. Nu nya problem som det verkar, men jag ska försöka lösa själv först.
 
Slutet gott, allting gott. Nu är allt funkis. Jättesmidigt lås. Väntar nu bara på uppgradering av larm och integrering med låset.
 
Maskot skrev:
Slutet gott, allting gott. Nu är allt funkis. Jättesmidigt lås. Väntar nu bara på uppgradering av larm och integrering med låset.
Vad har du för larm som integrerar med låset? Jag funderar att skaffa både Yale och larm, och visste inte att de gick att få att kommunicera med varandra.
 
Verisure larm kan styra låset.
 
I dagens läge kan du utgå från att det snarare är regel än undantag att trådlösa larm störs ut enligt den Polisen som nyligen informerade om grannsamverkan. Kan vara något att tänka på när du handlar larm. Larmbolagen har en strikt policy att inte utsätta sig för fara vilket innebär att de får inte anlända till brottsplatsen om en gärningsman kan finnas kvar. Du betalar alltså en månadsavgift för att någon några timmar efter ett inbrott tejpar för en trasig ruta.
 
  • Gilla
PelleLille
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.