Hej

Har doorman classic och på kvällen dra jag till dörren som är stängd (alltså hålla i handtaget och dra dörren in till mig) innan jag ska vrida och låsa. Men ibland (hände andra gången nu) går larmet av och den börja pippa utan stop. Det enda som hjälper är att ta ut batteriet och därmed starta om låset.

Värt att nämna att låset är ansluten till verisure mini box för att kunna styra det remote. Inget larm används via deras tjänster, bara remote styrning.
 
Om larmet går när dörren är stängd så kontrollera avstånden mellan låshus och slutbleck det är troligtvis lite för stort.
 
Ja det är nog det. Det vill inte alls låsa nu. Jäkla värme och torka har gjort sitt. Måste justera eller testa andra slutbleck. Tack för svaret!
 
Antingen justerar du karmen eller så använder du underläggsbleck till slutblecket.
 
1 123abc skrev:
Om larmet går när dörren är stängd så kontrollera avstånden mellan låshus och slutbleck det är troligtvis lite för stort.
Då frågar jag om det är samma problem att larmet går med några timmars mellanrum då man har på automatisk låsning? Vi måste också dra dörren mot oss när man stänger, annars låser den inte.
 
J JIbbys666 skrev:
Då frågar jag om det är samma problem att larmet går med några timmars mellanrum då man har på automatisk låsning? Vi måste också dra dörren mot oss när man stänger, annars låser den inte.
Om ni måste dra hårt i dörrbladet så kontrollera dörrgången så dörrbladet inte tar emot i karm eller tröskel samt kontrollera plösmått och höjd på slutblecket.
Om larmet går så kontrollera avståndet mellan lås och slutbleck och justera vid behov.
Temperaturskillnader sommartid kan få låset att larma om avståndet är för stort.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.