Hej på er.
Är det någon här som känner till något billigt och bra(?) larm som man kan synka med yale doorman? Jag är inte ute efter massa konstiga funktioner som video, rökutvecklingsmackapär eller liknande. Ett enkelt larm med typ 3-4 rörelsesensorer, några dörrsensorer, ordentlig utomhussiren och kontrollpanel MEN jag vill att det skall kunna larma av när jag knappar in koden på dörren där det sitter ett uppkopplat yale doorman, V2N tror jag modellen heter. Givetvis trådfritt och vill inte ha det uppkopplat mot nån typ av larmcentral och betala massa pengar i månaden. Ett sms/avisering i telefonen hade dock uppskattats om/när larmet utlösts.
 
Yale har egna larm som synkar mot låset. Funkar bra hos oss men deras service och support är under all kritik. Appen till larmet är ganska basic så har du stora önskningar på funktioner och integrationer med andra system så läs på först. Detsamma gäller tillbehör där det är vissa begränsningar i utbudet och, liksom för andra larm, så låser man ofta in sig till en leverantör vilket drar upp enhetspriserna. Löjligt dyrt att exempelvis köpa en brandvarnare till systemet om man inte hittar en kampanj eller köper från utlandet.

Prismässigt så tycker jag att det blev väldigt rimligt jämfört med andra alternativ. Kan tipsa om att det brukar dyka upp startkit och tillbehör på tradera, blocket, marketplace osv så med is i magen så behöver investeringen inte bli så stor.
 
B Beemer1981 skrev:
Yale har egna larm som synkar mot låset. Funkar bra hos oss men deras service och support är under all kritik. Appen till larmet är ganska basic så har du stora önskningar på funktioner och integrationer med andra system så läs på först. Detsamma gäller tillbehör där det är vissa begränsningar i utbudet och, liksom för andra larm, så låser man ofta in sig till en leverantör vilket drar upp enhetspriserna. Löjligt dyrt att exempelvis köpa en brandvarnare till systemet om man inte hittar en kampanj eller köper från utlandet.

Prismässigt så tycker jag att det blev väldigt rimligt jämfört med andra alternativ. Kan tipsa om att det brukar dyka upp startkit och tillbehör på tradera, blocket, marketplace osv så med is i magen så behöver investeringen inte bli så stor.
Har googlat endel men yale verkar inte finnas kvar på den svenska marknaden, hittar det bara på amazon eller liknande ställen. Hade hellre gått till en butik där man kan tala med en säljare.
Är inte ute efter massa funktioner. Bara att det larmas av när man låser upp dörren och att man får notis eller sms om larmet skulle gå till alla inlagda mobiler.

Reviderar svaret något, ser att det finns endel lösa grejer att köpa på exempelvis bauhaus, dock inga paket..
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.