Hej,
Har nyss flyttat in i nytt hus och införskaffade mig häromdagen en Yale Doorman Classic, såklart ville jag även integrera den med app så igår blev det även en Connect-brygga med radiomodul.

Installation och registrering av radiomodul i låset gick hur fint som helst så jag kan öppna/stänga låset, lägga till användarkoder mm genom blåtand.

MEN, det verkar vara hopplöst omöjligt att få igång connectbryggan.

Installerar ny enhet i Yale Home-appen enligt instruktionen o den hittar nätverk och ansluter, men det slutar hela tiden med en lysande röd lampj-vel på bryggan. Har provat två routrar samt mobil hotspot, flera olika SSIDn, öppet/krypterat wlan, installera från såvål android som iphone, haft allt (router + connect + lås + telefon) inom 1 meters räckvidd för att helt utesluta räckviddsproblem, säkerställt att jag bara har 2.4G på nätverket men det GÅR inte. Bryggj-veln får IP och jag kan pinga den, men den verkar inte kunna kommunicera med låset, och det enda som finns att tillgå för felsökning är en lampa som bara lyser rött, och en "supportguide" som bara föreslår reset och att tänka på placering... Fabriksåterställt allt inklusive låset så många gånger nu så att jag snart förmodligen drar sönder gängorna i skiten, åtminstone 30 gånger har jag "hårdresettat" bryggan och upprepat installationsproceduren, låset är fabriksåterställt åtminstone 10 ggr.

Mailat Yale men har läst att deras support lämnar en hel del övrigt att önska (och tar god tid på sig) så jag tänkte jag testar om det finns någon här som har haft liknande problem och om så hur det löstes. Av alla recensioner osv man läst av connect så verkar jag vara långt ifrån ensam om att ha problem men många verkar få igång det till slut (dock inte alla - många verkar helt enkelt ge upp). Någon som har erfarenhet och allra helst en lösning? Givet priset så förväntar man sig ju en något smidigare användarupplevelse...

Hade en Yale L3 i förra huset och vill minnas att det krävdes en del övertalning av bryggan även den gången, men där löste det sig i vart fall till slut. Kan tilläggas att det är samma nätverksutrustning som tagits med till detta hus, dock nytt lås och connectbrygga.

Oändligt tacksam för hjälp...

/Rickard
 
Liten update att jag fick ganska snabbt svar av Yale på chatt (+ för det) som bad mig göra ytterligare ett par saker som dock ledde till samma utfall med fast röd lampa, så de kommer skicka en ny Connectbrygga. Uppdaterar efter det.
 
Sådär! Med den nya bryggan som supporten skickade så funkade det direkt :)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.