Jag är så kass på sånt här, har googlat m.m. kanske någon här har koll..

Vad ska man ha för adapter till Series S för att få bluetooth? (Ska koppla in bluetooth lurar)

Hittade olika men på de stod det Xbox One bara...

Min pojk vill ha så han kan se på t.ex Netflix utan att väcka hans små syskon när de sover (är väldigt lyhört)
 
R Raggarn84 skrev:
Jag är så kass på sånt här, har googlat m.m. kanske någon här har koll..

Vad ska man ha för adapter till Series S för att få bluetooth? (Ska koppla in bluetooth lurar)

Hittade olika men på de stod det Xbox One bara...

Min pojk vill ha så han kan se på t.ex Netflix utan att väcka hans små syskon när de sover (är väldigt lyhört)
så länge luren har bluetooth så ska det fungera att synka.
 
S Stugmannen skrev:
så länge luren har bluetooth så ska det fungera att synka.
Okej, hur synkar man in det då?
Såg något klipp på youtube om en som pratade något om att man kunde koppla via Xbox appen
 
S Stugmannen skrev:
så länge luren har bluetooth så ska det fungera att synka.
Nej, du behöver en adapter. Xbox kör ett eget system
 
R Raggarn84 skrev:
Okej, hur synkar man in det då?
Såg något klipp på youtube om en som pratade något om att man kunde koppla via Xbox appen
gå in på inställningar i xboxen, välj bluetooth och parkoppla. Minns inte exakt men typ så.
Lurarna måste vara på samtidigt.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nej, du behöver en adapter. Xbox kör ett eget system
Konstigt, har kört olika lurar och det har funkat.
 
S Stugmannen skrev:
Konstigt, har kört olika lurar och det har funkat.
Jag var inne och kollade, det gick inte på hans via inställningar. Finns ingen "bluetooth" inställning och gick man in på trådlösa headset inställningar så kom det bara upp att man måste ha Xbox headset..
 
R Raggarn84 skrev:
Jag var inne och kollade, det gick inte på hans via inställningar. Finns ingen "bluetooth" inställning och gick man in på trådlösa headset inställningar så kom det bara upp att man måste ha Xbox headset..
Aha, då minns jag fel. Kanske körde bluetooth via tvn istället.
Har dock för mig att du kan köra trådade lurar direkt in på handkontrollen. Kanske kan vara en lösning?
 
R Raggarn84 skrev:
Jag var inne och kollade, det gick inte på hans via inställningar. Finns ingen "bluetooth" inställning och gick man in på trådlösa headset inställningar så kom det bara upp att man måste ha Xbox headset..
Eftersom jag gav dig felaktig info så har jag läst på lite nu. Det verkar som att vissa bluetoothadaptrar kan ge en viss latency. Vet inte hur många millisek men är ju segt om det blir osynk när man kollar film. Om jag minns rätt så var det iaf ingen latency när man körde genom handkontrollen med trådlurar. Då slipper du dongeln men är ju inte lika flexibelt som trådlösa lurar.
Sedan finns det flera wireless gaminglurar som är kompatibla med xbox.
Här har Pocket-lint gjort ett test på några som funkar: https://www.pocket-lint.com/sv-se/hoerlurar/kopguider/xbox/152198-basta-xbox-headseten
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.