Lyfter denna tråden lite då även jag hittade denna sidan.
Vågar man beställa fönster därifrån?
 
  • Gilla
coolmartini
  • Laddar…
Om de både är bäst och billigast så är det ju självklart att man skall handla där????? Jag skulle inte våga handla av någon med det namnet.
 
Var inne på att köpa fönster från dessa , men jag valde Varbegrs Trä eftersom de fått bra feedback,. de var också rätt billiga. Håller med föregående inlägg, namnet låter lite udda.....rentav falskt.
 
Nä, namnet låter ju lite sisådär så man vill ju kolla upp det först..=)
Men det blir nog någon annan som får leverera våra fönster.
 
Har just fått en leverans av dessa, jag håller med er om att hade dom bara valt ett annat namn så hade dom garanterat sålt mer fönster...
Anledningen till att vi köpte fönster där var att vi var förbi deras utställningsbutik i Jönköping. Måste säga att jag blev imponerad, bra fönster till bra pris. Jag får väll återkomma om några år så får vi se om jag tycker att fönstrena e lika bra :) Vi köpte flaggfönster, dessa fönster i samma stil skulle koste mer an de dubbla på ex bygghemma.se och då hade vi inte fått specialmåtten som vi behöver pga att vi har ett tegelhus. oavsett bör de bli bättre än vad de var innan pga att de satt delningsbara 1+1 fönster. Som sagt de e kul å diskutera å bolla frågan, så bara skriv... någon mer som har handlat på bäst å billigast? Hade jag byggt ett nytt hus så kanske jag inte valt denna firma eller varför inte? Får väll avsluta med att, nu fick vi de utseendet som vi ville ha och de hade vi inte fått om vi ex valt ett par alu -fönster.
 
Nu har vi handlat fönster av Bäst & Billigast. Någon som vet hur fönsterblecket skall monteras?
 
Väcker liv i denna tråden då jag just fått en offert från detta företag. De har exakt de fönster som vi är ute efter, dessutom genomgående spröjs till ett vettigt pris...
Fler som har erfarenhet.
 
jag har beställt ett par ganger av dom, verklig snygga fönster, bra u- värde för tvaglas fönster. det där med fönsterblek är verkligen dummt, jag har bstellt blek från plåtslagaren som man skruver underifrån i karmen, men då är det best att göra det innan karmmontering, kräver lite mer planering innan, men man har mycket tid pga deras leveranstid. flaggfönster passar perfekt till mitt 30tals hus, verkligen prisvärd. när jag rekommenderar dom, ursäkter jag alltid för deras namn, men fönstrarna är snygga och deras dörrar är ingen formpressad hdf skit med känslig yta.
 
Jag fick mina i helgen. Flaggfönster, riktigt nöjd med dem. Dock så skadades några i frakten vilka jag skickade tillbaka då de inte ville ge mig den rabatten jag krävde för skadorna.
 
Jag hade oxå frakt/förpackningskador men eftersom jag hade hantverkare på plats som direkt satte upp dom sa dom att reklamationen inte gällde. Dom skulle skicka en burk med färg.
Sorgligt.
 
Q qvanis skrev:
Har just fått en leverans av dessa, jag håller med er om att hade dom bara valt ett annat namn så hade dom garanterat sålt mer fönster...
Anledningen till att vi köpte fönster där var att vi var förbi deras utställningsbutik i Jönköping. Måste säga att jag blev imponerad, bra fönster till bra pris. Jag får väll återkomma om några år så får vi se om jag tycker att fönstrena e lika bra :) Vi köpte flaggfönster, dessa fönster i samma stil skulle koste mer an de dubbla på ex bygghemma.se och då hade vi inte fått specialmåtten som vi behöver pga att vi har ett tegelhus. oavsett bör de bli bättre än vad de var innan pga att de satt delningsbara 1+1 fönster. Som sagt de e kul å diskutera å bolla frågan, så bara skriv... någon mer som har handlat på bäst å billigast? Hade jag byggt ett nytt hus så kanske jag inte valt denna firma eller varför inte? Får väll avsluta med att, nu fick vi de utseendet som vi ville ha och de hade vi inte fått om vi ex valt ett par alu -fönster.
Hejsan, tänkte ta lite feedback om hur det gick med fönsterna. Ska köpa 4 st. 70×210 cm, en st. 30x210 cm långa fast fönster, 2 90×210 cm glasdörr , 2 liggande 60×120 cm fönster. Är detta bolag fortfarande lika bra :) ? Tips gärna. tackar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.